Ahmed S. (2004). The Cultural Politics of Emotion, Edinburgh, Edinburgh: University Press.
Google Scholar
Ahmed W., Werf G., Kuyper H., Minnaert A. (2013) Emotions, Self-Regulated Learning, and Achievement in Mathematics: A Growth Curve Analysis [in:] Journal of Educational Psychology, Vol. 105, No. 1, 150 –161.
DOI: https://doi.org/10.1037/a0030160
Google Scholar
Dąbrowski A. (2012). Wpływ emocji na poznawanie [in:] Przegląd Filozoficzny – Nowa Seria, 3 (83), pp.315-335. DOI: 10.2478/v10271-012-0082-6
Google Scholar
Filipiak, E., (2011). Z Wygotskim i Brunerem w tle: Słownik pojęć kluczowych, Bydgoszcz: Wyd. UKW.
Google Scholar
Filipiak E., Lemańska-Lewandowska E. (2015), Model nauczania rozwijającego według Lwa S. Wygotskiego we wczesnej edukacji. Gotowość studentów i nauczycieli. Możliwości aplikacji.Raport tematyczny z badań ACK. Bydgoszcz, ArtStudio.
Google Scholar
Gibson J., Cornell M., Gill T. (2017). A Systematic Review of Research into the Impact of Loose Parts Play on Children’s Cognitive, Social and Emotional Development [in:] School Mental Health, 9(4), pp 295-309. DOI:10.1007/s12310-017-9220-9
DOI: https://doi.org/10.1007/s12310-017-9220-9
Google Scholar
Goetz, T., Frenzel, A. C., Pekrun, R., Hall, N. C., & Lüdtke, O. (2007). Between- and within-domain relations of students’ academic emotions. Journal of Educational Psychology, 99, pp.715–733. DOI:10.1037/0022-0663.99.4.715
DOI: https://doi.org/10.1037/0022-0663.99.4.715
Google Scholar
Grzegorzewska I. (2012). Emocje w procesie uczenia się i nauczania, [in:] Teraźniejszość – Człowiek – Edukacja, nr 1(57), pp.39-48.
Google Scholar
Gurba K. (2020). Edukacja na odległość w czasie pandemii w ocenie dyrektorów szkół [in:] red Norbert G. Pikuła, Katarzyna Jagielska, Joanna M. Łukasik, Wyzwania dla edukacji w sytuacji pandemii COVID-19, pp.151-178, Kraków: Wyd. «scriptum».
Google Scholar
James W. (2002). Psychologia. Kurs skrócony, tłum. M. Zagrodzki, Warsaw: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Google Scholar
Kusiak K. (2009). Treści – aktywność – osobowość. Od kumulatywnego do generatywnego modelu treści kształcenia [in:] ed. K. Kusiak, I. Nowakowska-Buryła, R. Stawinoga, Edukacyjne konteksty rozwoju dziecka w wieku wczesnoszkolnym, pp. 120-135.
Google Scholar
Mazurkiewicz G. (2015). Teoria ewolucji. od uczących się jednostek do uczącej się wspólnoty [in:] ed. G. Mazurkiewicz, Ucząca się szkoła, Kraków: Wyd. UJ.
Google Scholar
Michalak R. (2016). Edukacja najmłodszych kontekstem kształtowania motywacji do uczenia się. Ogląd zjawiska w badaniach własnych [in:] Konteksty pedagogiczne, 7/2016, pp. 81-95. DOI 10.19265/kp.2016.2.7.119
Google Scholar
Muchacka B. (2014). Zabawa w poznawczym rozwoju dziecka, [in:] Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna, 1(3), pp. 7-18, Kraków: Wyd. UP.
Google Scholar
Plutchik R. (1980), Emotion: A Psychoevolutionary Synthesis, New York.
Google Scholar
Salovey P., Sluyter D.J. (1999). Rozwój emocjonalny a inteligencja emocjonalna problemy edukacyjne, Poznań: Dom Wydawniczy Rebis.
Google Scholar
Sławiński S., Dębowski H., Michałowicz H., Urbanik J. (2014). Słownik podstawowych terminów dotyczących krajowego systemu kwalifikacji, Warsaw: Wyd. IBE.
Google Scholar
Stańko-Kaczmarek M. (2013). Arteterapia i warsztaty edukacji twórczej, Warsaw: Wyd. Difin.
Google Scholar
Stęchły. W. (2021). Edukacja formalna wobec edukacji pozaformalnej i uczenia się nieformalnego, Warsaw: IBE.
Google Scholar
Surma B. (2012). Teoretyczne założenia kształtowania postawy twórczej dzieci w wieku przedszkolnym [in:] Edukacja Elementarna w Teorii i Praktyce, 4 (26), pp. 13-28.
Google Scholar
Warchoł T.(2021). Edukacja pozaformalna a wybrane rodzaje aktywności ucznia szkoły podstawowej, praca doktorska promotor: dr hab. Wojciech Walat, prof. UR, Uniwersytet Rzeszowski, Instytutu Pedagogiki, Rzeszów.
Google Scholar
Wilczek M.(2017). Formalne i nieformalne aspekty zdobywania wiedzy przez Internet – próba modelowego ujęcia [in:] Ogrody Nauk i Sztuk, nr 6, pp. 289-295. DOI 10.15503/onis2016.289.295
Google Scholar
Jarymowicz M., Imbir K. (2010). Próba taksonomii ludzkich emocji [in:] Przegląd psychologiczny, nr 4(53) pp.439-461, Warszawa: Komitet Nauk Psychologicznych PAN
Google Scholar
Online sources:
Google Scholar
www. archiwum.ncbr.gov.pl/programy/fundusze-europejskie/power/umo/(retrieved:15.03.2021)
Google Scholar