Denek, K. (1999). Aksjologiczne aspekty edukacji szkolnej. Toruń: Adam Marszałek.
Dorczak, R. (2013). Dyrektor szkoły jako przywódca edukacyjny – próba określenia kompetencji kluczowych. In G. Mazurkiewicz (Ed.). Przywództwo i zmiana w edukacji. Ewaluacja jako mechanizm doskonalenia. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.
Dorczak, R. (2018). Znaczenie przywództwa nauczycieli w przywództwie edukacyjnym. In J. Madalińska-Michalak (Ed.). Przywództwo nauczycieli. Warszawa: FRSE.
Gorzelany-Dziadkowiec, M. (2015). Organizacje uczące się. Teoria i praktyka. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego.
Kordziński, J. (2015). Dyrektor szkoły – moderator, facylitator, coach. Warszawa: Wolters Kluwer.
Kotter, J. P. (1995). The new rules: how to succeed in today’s post-corporate world. New York: The Free Press.
Kupisiewicz, Cz. (2005). Podstawy dydaktyki. Warszawa: WSiP.
Kwaśnica, R. (2003). Wprowadzenie do myślenia o nauczycielu. In Z. Kwieciński & B. Śliwierski (Ed.). Pedagogika. Warszawa: PWN.
Kwiatkowska, H. (2005). Tożsamość nauczycieli. Gdańsk: GWP.
Kwiatkowska, H. (2008). Pedeutologia. Warszawa: Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne.
Kwiatkowski, S. M. (2010). Miejsce i rola w przywództwie edukacyjnym. In: S. M. Kwiatkowski, J. Madalińska-Michalak (Eds.). Przywództwo edukacyjne w teorii i praktyce. Warszawa: FRSE.
Madalińska-Michalak, J. (2014). Przywództwo w zarządzaniu szkołą. Retrieved from: http://www.bc.ore.edu.pl (10.10.2018).
Mazurkiewicz, G. (2012). Przywództwo edukacyjne: kierunki myślenia o roli dyrektora. In G. Mazurkiewicz (Ed.). Jakość edukacji. Różnorodne perspektywy. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.
Mazurkiewicz, G. (2015). Przywództwo edukacyjne. Zmiana paradygmatu. In G. Mazurkiewicz (Ed.). Przywództwo edukacyjne. Zaproszenie do dialogu. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.
Mazurkiewicz, G. (Ed.) (2012). Edukacja i przywództwo. Modele mentalne jako bariery rozwoju. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.
Moreira, M. A., Rivero, V. M. H., & Alonso J. J. S. (2018). Leadership and school integration of ICT. Teachers perceptions in Spain. Education and information technologies, 24, 549–565.
Mrówka, R. (2001). Przywództwo w procesie planowania i wdrażania zmiany organizacyjnej. Warszawa: Warszawska Wyższa Szkoła Ekonomiczna.
Petlak, E. (2007). Klimat szkoły, klimat klasy. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie „Żak”.
Pękala, J. L. (2017). Etos nauczycieli – mit czy rzeczywistość? Warszawa: Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego.
Pyżalski, J. (2015). Jestem tylko człowiekiem – jak dyrektor szkoły ma poradzić sobie z wymaganiami roli. In G. Mazurkiewicz (ed.). Przywództwo edukacyjne. Zaproszenie do dialogu. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.
Pyżalski, J., Merecz, D. (2010). Stresory w środowisku pracy nauczyciela In J. Pyżalski & D. Merecz (Eds.). Psychospołeczne warunki pracy polskich nauczycieli. Pomiędzy wsparciem zawodowym a zaangażowaniem. Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”.
Rosalska, M. (2016). Dyrektor szkoły: administrator, menedżer, przywódca: między szkolną codziennością a polityką oświatową. Poznań: Wydawnictwo Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza.
Stefanik, M. (2012). Być liderem. In: G. Mazurkiewicz Ed.). Edukacja i przywództwo: modele mentalne jako bariery rozwoju. Poznań: Wydawnictwo Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza.
Stefanowicz, B. (2010). Informacja. Warszawa: Warszawska Wyższa Szkoła Ekonomiczna
Szafran, J. (2013). Menadżer - przywódca. Uwagi o roli dyrektorów w zarządzaniu zmianami. Studia Edukacyjne, 27.
Tołwińska, B. (2011). Kierowanie szkołą: rola dyrektora – partycypacja nauczycieli. In S. M. Kwiatkowski, J. Madalińska-Michalak & I. Nowosad (eds.). Przywództwo edukacyjne w szkole i jej otoczeniu. Warszawa: Difin.
Wenner, J. A., Cambell, T. (2017). The Theoretical and Empirical Basis of Teacher Leadership. A Review of the Literature. Review of Educational Research, 1(87), 134–171.
Zimbardo, P., Gerrig, R. (2012). Psychologia i życie. Warszawa: PWN.
Google Scholar