Bardziejewska, Mariola. 2005. Okres dorastania. Jak rozpoznać potencjał nastolatków? W: Psychologiczne portrety człowieka. Praktyczna psychologia rozwojowa, red. Anna Izabela Brzezińska, 345-377. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.
Google Scholar
Chrobak, Stanisław. 2017. Kultura aktywnego obywatelstwa racją życia społecznego. Paedagogia Christiana, 1(39), 129-147.
Google Scholar
Cuprjak, Magdalena. 2020. Budowanie wiedzy o młodzieży w dyskursie normatywnym. Przegląd Pedagogiczny, 1, 100-115.
Google Scholar
Cybal-Michalska, Agnieszka. 2006. Tożsamość młodzieży w perspektywie globalnego świata. Studium socjopedagogiczne. Poznań: Wydawnictwo Naukowe UAM.
Google Scholar
Czerepaniak-Walczak, Maria. 2007. Stereotypy młodzieży: konieczność i możliwość odczarowania młodości. W: Wychowanie. Pojęcia – Pojęcia – Procesy – Konteksty. Interdyscyplinarne ujęcie, t. 1, red. Maria Dudzikowa i Maria Czerepaniak-Walczak, 173-203. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Pedagogiczne.
Google Scholar
Franciszek. 2019. Posynodalna adhortacja apostolska „Christus vivit”.
Google Scholar
Gadacz, Tadeusz. 2005. O umiejętności życia. Kraków: Wydawnictwo Znak.
Google Scholar
Galas, Barbara. 2004. Młodzież. W: Encyklopedia pedagogiczna XXI wieku, t. 3, red. Tadeusz Pilch, 327-336. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie „Żak”.
Google Scholar
Gerrig, J. Richard i Philip G. Zimbardo. 2009. Psychologia i życie, red. nauk. Maria Materska, tłum. Józef Radzicki et al. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Google Scholar
Grabowska, Mirosława. 2019. Młodzież w badaniach 2018 roku – wprowadzenie. W: Młodzież 2018, red. Mirosława Grabowska i Magdalena Gwiazda. Warszawa: CBOS. Dostęp: 21.01.2020. file:///C:/Users/stan/Downloads/RAPORT%20M%C5%81ODZIE%C5%BB%202018.pdf.
Google Scholar
Huf, Agnieszka. 2020. Młodość w objęciach smartfona. Gość Niedzielny, 11, 40-42.
Google Scholar
Kluczyńska, Urszula. 2010. „Globalny nastolatek” jako efekt globalnej kultury i stylu życia. Przegląd Pedagogiczny, 1, 65-71.
Google Scholar
Leppert, Roman. 2011. Młodzież – świat przeżywany i tożsamość. Kraków: Impuls.
Google Scholar
Leszniewski, Tomasz. 2015. Młodzi i ich potencjał indywidualności. O metodologicznej strategii badania zjawiska. W: Odkrywając współczesną młodzież. Studia interdyscyplinarne, red. Monika I. Dąbkowska, 169-185. Toruń: Wydawnictwo Adam Marszałek.
Google Scholar
Maritain, Jacques. 1988. Pisma filozoficzne, tłum. Janina Fenrychowa. Kraków: Społeczny Instytut Wydawniczy Znak.
Google Scholar
Nowak, Marian. 1994. Ku współczesnej teorii młodzieży w pedagogice. W: Nauki społeczne o młodzieży, red. Tomasz Ożóg, 15-33. Lublin: Norbertinum.
Google Scholar
Pawlina, Krzysztof. 2020. Młodzież a chrześcijański system wartości. W: Młodzież i jej świat: Kościół i Ojczyzna, red. Ryszard F. Sadowski, 8-18. Warszawa: Towarzystwo Naukowe Franciszka Salezego.
Google Scholar
Sobór Watykański II. 1965. Konstytucja duszpasterska o Kościele w świecie współczesnym „Gaudium et spes”.
Google Scholar
Stróżewski, Władysław. 1992. W kręgu wartości. Kraków: Wydawnictwo Znak.
Google Scholar
Wiśniewska, Ewa. 2017. Starsi i młodzi w dialogu międzypokoleniowym. Społeczeństwo. Edukacja. Język, 6, 27-47.
Google Scholar