Opublikowane: 2022-09-20

Społeczna odpowiedzialność edukacji muzealnej. Kierunki badań

Marianna Otmianowska
Seminare. Poszukiwania naukowe
Dział: Z problematyki społeczno-pedagogicznej
https://doi.org/10.21852/sem.2020.4.07

Abstrakt

Zauważalne zmiany zachodzące w muzeach, bez względu na charakter gromadzonych i pokazywanych artefaktów, pozwalają zwrócić uwagę na zdecydowany zwrot ku publiczności. Inkluzywność edukacyjnej działalności wynikająca z przechodzenia od pasywnych do aktywizujących metod współpracy wywołuje coraz bardziej powszechny w muzealnictwie zwrot edukacyjny. Artykuł jest próbą omówienia przyjętych kierunków badawczych celem uchwycenia roli muzeów w zachodzącej zmianie społecznej. Definicja społecznej odpowiedzialności powinna być rozpatrywana z wielu perspektyw przy uwzględnieniu także dokumentów strategicznych muzeów.

Słowa kluczowe:

edukacja muzealna, odpowiedzialność społeczna, rozwój odbiorców, mezeologia, socjologia

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Otmianowska , M. (2022). Społeczna odpowiedzialność edukacji muzealnej. Kierunki badań . Seminare. Poszukiwania Naukowe, 41(4), 81–91. https://doi.org/10.21852/sem.2020.4.07

Cited by / Share


Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.