Opublikowane: 2022-10-09

Dziecko uczniem i „nauczycielem” w rzeczywistości kultury prefiguratywnej

Lidia Dorota Marszałek
Seminare. Poszukiwania naukowe
Dział: Z problematyki społeczno-pedagogicznej
https://doi.org/10.21852/sem.2019.3.08

Abstrakt

Celem artykułu jest wskazanie, jakiej rzeczywistości doświadcza współczesne dziecko i jakie jej aspekty mają główny wpływ na jego rozwój. Autorka podjęła również próbę wskazania, jakie są potrzeby dorosłych w zakresie edukacji ku stawaniu się „człowiekiem nowego świata” i w jaki sposób dominacja kultury prefiguratywnej może stwarzać szanse, aby to dzieci stały się nauczycielami i przewodnikami ludzi dorosłych we współczesnym świecie, a w konsekwencji umożliwić przywrócenie im naturalnej roli przekazicieli tradycyjnych wartości i wzorców, szanujących jednak specyfikę funkcjonowania dzieci w medialnej rzeczywistości.

Słowa kluczowe:

kultura prefiguratywna, dialog pokoleń, dzieci, media, edukacja ustawiczna

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Marszałek , L. D. (2022). Dziecko uczniem i „nauczycielem” w rzeczywistości kultury prefiguratywnej . Seminare. Poszukiwania Naukowe, 40(3), 121–130. https://doi.org/10.21852/sem.2019.3.08

Cited by / Share


Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.