Opublikowane: 2022-11-09

Współpraca rodziny i szkoły – potrzeba zaufania i komplementarności

Stanisław Chrobak
Seminare. Poszukiwania naukowe
Dział: Z problematyki społeczno-pedagogicznej
https://doi.org/10.21852/sem.2018.1.11

Abstrakt

Wychowanie dzieci jest najpoważniejszym obowiązkiem, a zarazem prawem rodziców. Rodzina nie może zrezygnować z bycia miejscem wsparcia, towarzyszenia, prowadzenia. Wszyscy inni uczestnicy procesu wychowawczego działają poniekąd w imieniu rodziców, w oparciu o ich zgodę, a w pewnej mierze nawet na ich zlecenie. Szkoła nie zastępuje rodziców, lecz powinna być wobec nich komplementarna. W takiej sytuacji szczególny nacisk kładzie się na wywiązanie się z podjętych zobowiązań, na sprostanie oczekiwaniom wyrażonym w akcie zaufania. Zaufanie odnosi się do działań innych osób i wiąże się z wyrażeniem przekonań w działaniu.

Słowa kluczowe:

rodzina, szkoła, zaufanie, współpraca, wychowanie

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Chrobak , S. (2022). Współpraca rodziny i szkoły – potrzeba zaufania i komplementarności . Seminare. Poszukiwania Naukowe, 39(1), 131–143. https://doi.org/10.21852/sem.2018.1.11

Cited by / Share


Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.