Opublikowane: 2022-11-19

Wsparcie rozwoju religijnego uczniów z chorobą przewlekłą na przykładzie dzieci z zespołem nerczycowym

Agnieszka Amilkiewicz-Marek
Seminare. Poszukiwania naukowe
Dział: Z problematyki społeczno-pedagogicznej
https://doi.org/10.21852/sem.2022.2.06

Abstrakt

Wykluczenie uczniów z lekcji religii w sytuacji nauczania indywidualnego spowodowanego chorobą przewlekłą to realne ryzyko. Dlatego w artykule przeanalizowano możliwości wynikające z aktualnie obowiązujących przepisów pomagających temu zaradzić. Dokonano też analizy możliwości leżących w gestii nauczycieli, które zwiększałyby dostępność do prowadzonych przez nich lekcji religii uczniom, którzy ze względów zdrowotnych nie mogą chodzić do szkoły. Artykuł zawiera również wybrane przykłady dobrych praktyk oraz rekomendacje, które mogą stać się inspiracją do praktycznych implikacji założeń edukacji włączającej w odniesieniu do uczniów z chorobami, a także przebywających na kwarantannie.

Słowa kluczowe:

zindywidualizowana ścieżka kształcenia, nauczanie indywidualne, uczeń z chorobą przewlekłą nerek, zespół nerczycowy, rozwój religijny, kwarantanna

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Amilkiewicz-Marek, A. (2022). Wsparcie rozwoju religijnego uczniów z chorobą przewlekłą na przykładzie dzieci z zespołem nerczycowym. Seminare. Poszukiwania Naukowe, 43(2), 79–96. https://doi.org/10.21852/sem.2022.2.06

Cited by / Share


Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.