Amilkiewicz-Marek, Agnieszka. 2018. Rola szkoły w profilaktyce i hamowaniu progresji przewlekłych chorób nerek u dzieci. Roczniki Pedagogiczne, 10(46), 119-140. DOI: http://dx.doi.org/10.18290/rped.2018.10.3-8.
Google Scholar
Amilkiewicz-Marek, Agnieszka. 2020. Rola rodziców w edukacji zdalnej uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w klasach trzecich. W: Zdalne uczenie się i nauczanie a specjalne potrzeby edukacyjne. Z doświadczeń pandemii Covid-19, red. Ewa Domagała-Zyśk, 129-163. Lublin: Wydawnictwo Episteme.
Google Scholar
Antoszewska, Beata. 2020. Dziecko/uczeń z chorobą przewlekłą w polskim systemie edukacji. Niepełnosprawność. Dyskursy Pedagogiki Specjalnej, 37. Dostęp: 12.05.2022. https://czasopisma.bg.ug.edu.pl/index.php/niepelnosprawnosc/article/view/5642.
Google Scholar
Antoszewska, Beata. 2021. Uczniowie z chorobami przewlekłymi w szkole: w kręgu możliwości wspierania uczniów przez nauczyciela w zakresie stałego przyjmowania leków. Niepełnosprawność. Dyskursy Pedagogiki Specjalnej, 42. Dostęp: 12.05.2022. https://czasopisma.bg.ug.edu.pl/index.php/niepelnosprawnosc/article/view/6359.
Google Scholar
Augustowska, Anna. 2014. Przede wszystkim rozmawiać. Medicus, 4. Dostęp:15.04.2022. https://medicus.lublin.pl/2014/04/post-1158/.
Google Scholar
Chrzanowska, Iwona. 2015. Pedagogika Specjalna. Od tradycji do współczesności. Kraków: Wydawnictwo Impuls.
Google Scholar
Cichocki, Andrzej. 2006. Etos wychowawcy w nauczaniu Jana Pawła II. W: Ideały wychowania i wzory osobowe narodu polskiego w XIX i XX wieku, red. Elwira J. Kryńska, t. 2, 342-352. Białystok: Trans Humana Wydawnictwo Uniwersyteckie. Dostęp: 18.01.2022. https://repozytorium.uwb.edu.pl/jspui/bitstream/11320/3291/1/Andrzej%20Cichocki_Etos%20wychowawcy%20w%20nauczaniu%20Jana%20Paw%C5%82a%20II.pdf.
Google Scholar
Domagała-Zyśk, Ewa. 2018. Integral development of students with special educational needs in inclusive education from a personalistic perspective. Paedagogia Christiana, 42(2), 181-194. Dostęp: 21.12.2021. https://apcz.umk.pl/czasopisma/index.php/PCh/article/view/PCh.2018.023/17103.
Google Scholar
Domagała-Zyśk, Ewa. 2019. Projektowanie uniwersalne w edukacji. Życie szkoły. Dostęp: 12.12.2021. https://www.zycieszkoly.com.pl/artykul/projektowanie-uniwersalne-w-edukacji.
Google Scholar
Domańska, Anna. 2020. Ścieżka duchowa, nadzieja oraz niepełnosprawność w chorobie onkologicznej. Blog Anny Domańskiej. Dostęp: 12.12.2021. https://www.sarcoma.pl/baza-wiedzy/recenzje/sciezka-duchowa-nadziejaoraz-niepelnosprawnosc-w-chorobie-onkologicznej/.
Google Scholar
Edukacja włączająca w przedszkolu i szkole, red. Iwona Chrzanowska i Grzegorz Szumski. 2019. Warszawa: Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji. Dostęp: 12.12.2021. https://www.frse.org.pl/czytelnia/edukacja-wlaczajaca-w-przedszkolu-i-szkole.
Google Scholar
Górka, Elżbieta. 2021. Zindywidualizowana ścieżka kształcenia – teoria i praktyka. Dostęp: 12.12.2021. https://epedagogika.pl/uczniowie-bez-orzeczenia/ zindywidualizowana-sciezka-ksztalcenia-teoria-i-praktyka-3520.html.
Google Scholar
Jak rozmawiać z uczniami o końcu życia i wolontariacie hospicyjnym, red. Józef Binnebesel, Anna Janowicz i Piotr Krakowiak. 2009. Gdańsk: Fundacja Hospicyjna.
Google Scholar
Jan Paweł II. 1985. List do młodych całego świata Parati semper, z okazji Międzynarodowego Roku Młodzieży, 31.03.1985. Dostęp: 12.12.2021. https://opoka.org.pl/biblioteka/W/WP/jan_pawel_ii/listy/parati.html.
Google Scholar
Jan Paweł II. 1988. List Apostolski Jana Pawła II Iuvenum Patris w setną rocznicę śmierci Jana Pawła II, Rzym, 31.01.1988. Dostęp: 12.12.2021. http://www.rozanystok.pl/aktualnosci/22018/list-apostolski-jana-paw-ii-iuvenum-patrisw-setn-rocznic-mierci-w-jana-bosko.
Google Scholar
Jan Paweł II. 1989. Zadania szkoły. List na Światowy Dzień Modlitw o Powołania Kapłańskie i Zakonne, Watykan, 2.02.1989. L’Osservatore Romano (Pol), 10, 1-2.
Google Scholar
Jan Paweł II. 1991. Przemówienie wygłoszone w szpitalu pediatrycznym do dzieci, Olsztyn, 6.06.1991. Dostęp: 12.12.2021. https://opoka.org.pl/biblioteka/W/ WP/jan_pawel_ii/przemowienia/24olsztyn_06061991.html.
Google Scholar
Krakowiak, Piotr i Andrzej Sereda. 2012. Psychopedagogiczna pomoc dziecku i rodzinie. W: Przewlekle chore dziecko w domu. Poradnik dla rodziny i opiekunów, red. Józef Binnebesel et al., 252-278. Gdańsk: Biblioteka Fundacji Hospicyjnej.
Google Scholar
Krakowiak, Piotr, Agnieszka Paczkowska i Ewa Starkel. 2010. Praca socjalna w służbie terminalnie chorym i ich bliskim w opiece paliatywno-hospicyjnej. W: Pozamedyczne aspekty opieki paliatywno-hospicyjnej, red. Józef Binnebesel et al., 12-17. Gdańsk: Fundacja Hospicyjna.
Google Scholar
Lorenc, Joanna. 2015. Wychowanie człowieka w ujęciu pedagogiki personalistycznej. Zeszyty naukowe wyższej szkoły „Humanitas”. Pedagogika, 10, 13-22. Dostęp: 20.01.2022. https://www.humanitas.edu.pl/resources/upload/dokumenty/Wydawnictwo/Pedagogika/ZN_Pedagogika_2015_10_sklad.pdf.
Google Scholar
Małakowska-Szkutnik, Agnieszka i Wioletta Jaskólska. 2020. Zaspokajanie potrzeb edukacyjnych uczniów z chorobami przewlekłymi w edukacji włączającej. Raport z realizacji projektu. Warszawa: ORE.
Google Scholar
Marchwicki, Piotr. 2003. Religijność z perspektywy teorii przywiązania. Seminare: Poszukiwania Naukowe, 19, 287-297.
Google Scholar
Mariański, Janusz. 2019. Religijność młodzieży szkolnej w procesie przemian (1988-2017). Edukacja Międzykulturowa, 10/1, 19-37. Dostęp: 14.01.2022. http://cejsh.icm.edu.pl/cejsh/element/bwmeta1.element.ojs-doi-10_15804_em_2019_01_01.
Google Scholar
Niemirowski, Tomasz. 2012. Rozwój świadomości religijnej u młodzieży. Badania empiryczne osób w wieku od 12 do 24 lat. Kraków: Oficyna Wydawnicza AFM. Dostęp: 10.12.2021. https://repozytorium.ka.edu.pl/bitstream/handle/11315/970/Niemirowski_Tomasz_Rozwoj_swiadomosci_religijnej_u_ mlodziezy_2012.pdf?sequence=7&isAllowed=y.
Google Scholar
Oleś, Maria. 2006. Psychologiczna charakterystyka dzieci o wysokim i niskim poczuciu osamotnienia. Roczniki Psychologiczne, 9(1), 122-140.
Google Scholar
Osial, Wojciech. 2012. Misja wychowawcza lekcji religii w szkole. Warszawskie Studia Teologiczne, 25(2), 269-280. Dostęp: 12.12.2021. https://akademiakatolicka.pl/wp-content/uploads/wst/25-2/Osial.pdf.
Google Scholar
Pawluczuk-Skrzypek, Agnieszka. 2020. Radzenie sobie ze stresem przez dzieci w warunkach zmian spowodowanych choroba przewlekłą. Rocznik Lubuski, 46(2), 295-304. Dostęp: 12.05.2022. http://cejsh.icm.edu.pl/cejsh/element/bwmeta1.element.desklight-a64c1451-2df2-4801-ac14-1f20901f2708.
Google Scholar
Pilecka, Władysława. 2002. Przewlekła choroba somatyczna w życiu i rozwoju dziecka – problemy psychologiczne. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.
Google Scholar
Pozamedyczne aspekty opieki paliatywno-hospicyjnej, red. Józef Binnebesel et al. 2010. Gdańsk: Fundacja Hospicyjna.
Google Scholar
Przewlekle chore dziecko w domu. Poradnik dla rodziny i opiekunów, red. Józef Binnebesel et al. 2012. Gdańsk: Biblioteka Fundacji Hospicyjnej.
Google Scholar
Pyżalski, Jacek. 2020. Edukacja w czasach pandemii wirusa COVID-19. Z dystansem o tym, co robimy obecnie jako nauczyciele. Dostęp: 08.12.2021. https://www.ore.edu.pl/2020/04/edukacja-w-czasach-pandemii-wirusa-covid-19-ebook-dla-nauczycieli/.
Google Scholar
Rossbach, Beate. 2021. Rezyliencja – jak lepiej radzić sobie z chorobą. Zdrowie w praktyce. Dostęp: 15.12.2021. https://zdrowiewpraktyce.pl/choroby-cywilizacyjne/rezyliencja-jak-lepiej-radzic-sobie-z-choroba-1139.html.
Google Scholar
Sadłoń, Wojciech. 2018. Religijność studentów według własnej oceny. Dostęp: 14.01.2022. https://www.iskk.pl/badania/mlodziez-i-edukacja-religijna/289-badania-mlodziezy-1988-1998-2005-2017.
Google Scholar
Szczawiński, Augustyn. 2012. Rola kapelanów szpitalnych. Nie przyszedłem pana nawracać. Rozmowa z ks. Stanisławem Warzeszakiem, Krajowym Duszpasterzem Służby Zdrowia. Przegląd Urologiczny, 6(76). Dostęp: 14.01.2022. http://www.przeglad-urologiczny.pl/artykul.php?2359.
Google Scholar
Szumski, Grzegorz. 2019. Koncepcja edukacji włączającej. W: Edukacja włączająca w przedszkolu i szkole, red. Iwona Chrzanowska i Grzegorz Szumski, 14-25. Warszawa: Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji. Dostęp: 12.12.2021. https://www.frse.org.pl/czytelnia/edukacja-wlaczajaca-w-przedszkolu-i-szkole.
Google Scholar
Szwajca, Krzysztof. 2014. Sprężystość (resilience) i odpowiedzi na doświadczenia urazowe – fascynujący i trudny obszar badań. Psychiatria Polska, 48(3), 563-572. Dostęp: 15.12.2021. http://strona.ppol.nazwa.pl/uploads/images/PP_3_2014/563Szwajca_PsychiatrPol2014v48i3.pdf.
Google Scholar
Wielgosz, Ewa. 1991. Dzieci przewlekle chore. W: Dziecko niepełnosprawne w rodzinie, red. Irena Obuchowska, 390-424. Warszawa: Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne.
Google Scholar
Wilk, Józef. 1977. Katecheza jako podstawowa funkcja katechumenatu rodzinnego. Seminare. Poszukiwania Naukowe, 2, 75-91. Dostęp: 28.11.2021. http://cejsh.icm.edu.pl/cejsh/element/bwmeta1.element.desklight-472a2078-d8b7-4ac8-ab16-11e0642ece32.
Google Scholar
Zarzycka, Beata, Dominika Ziółkowska i Jacek Śliwak. 2017. Wsparcie i zmagania religijne jako predyktory jakości życia anonimowych alkoholików. Moderacja przez czas abstynencji. Roczniki Psychologiczne, 20(1), 99-120. Dostęp: 13.05.2022. https://www.kul.pl/files/1479/rp201/04_pl_roczniki_psychologiczne_ t._20_2017nr_1_art._b.zarzycka_d.ziolkowskaj.sliwak_to.pdf. DOI:http://dx.doi.org/10.18290/rpsych.2017.20.1-4pl.
Google Scholar
Zdalne uczenie się i nauczanie a specjalne potrzeby edukacyjne. Z doświadczeń pandemii Covid-19, red. Ewa Domagała-Zyśk. 2020. Lublin: Wydawnictwo Episteme.
Google Scholar
KEP. 2001. Dyrektorium Katechetyczne Kościoła Katolickiego w Polsce, KEP. 83-85. Warszawa.
Google Scholar
Obwieszczenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 maja 2020 r. w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie warunków i sposobu organizowania nauki religii w publicznych przedszkolach i szkołach (Dz.U. z 2020 r. poz. 983) – § 1 - 5 z załącznika.
Google Scholar
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z 25 sierpnia 2017 r. w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji (Dz.U. z 2017 r. poz. 1646 ze zm.) – § 11-13.
Google Scholar
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z 7 września 2017 r. w sprawie orzeczeń i opinii wydawanych przez zespoły orzekające działające w publicznych poradniach psychologiczno-pedagogicznych (Dz.U. z 2017 r. poz. 1743 ze zm.) – § 6 ust. 1 pkt 5 lit. b.
Google Scholar
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach (Dz.U. z 2020 r. poz. 1280) – § 12 ust. 1, ust. 6 pkt 1.
Google Scholar
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z 9 sierpnia 2017 r. w sprawie indywidualnego obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego dzieci i indywidualnego nauczania dzieci i młodzieży (Dz.U. z 2017 r. poz. 1616) – § 3, § 4, § 5, § 7, § 9-13a.
Google Scholar
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z 14 lutego 2017 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz podstawy programowej kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej, w tym dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym, kształcenia ogólnego dla branżowej szkoły I stopnia, kształcenia ogólnego dla szkoły specjalnej przysposabiającej do pracy oraz kształcenia ogólnego dla szkoły policealnej (Dz.U. 2017 poz. 356).
Google Scholar
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 stycznia 2018 r. w sprawie podstawy programowej kształcenia ogólnego dla liceum ogólnokształcącego, technikum oraz branżowej szkoły II stopnia (Dz.U. 2018 poz. 467).
Google Scholar
Rozporządzenie MEN z 14 kwietnia 1992 w sprawie warunków i sposobu organizowania nauki religii w szkołach publicznych (Dz.U.1992 nr 36 poz.155).
Google Scholar
Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz.U. z 2019 r. poz. 1481 ze zm. Rozdz.3a; art. 44o ust. 1 i 2).
Google Scholar
Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz.U. z 2019 r. poz. 1481 ze zm. Rozdz.3a; art. 44o ust. 1 i 2).
Google Scholar
MEiN. 2021. Nauka zdalna w czasie zawieszenia zajęć - rekomendacja MEN. Dostęp: 29.01.2022. https://www.gov.pl/web/uw-warminsko-mazurski/naukazdalna-w-czasie-zawieszenia-zajec---rekomendacja-ministerstwa-edukacjinarodowej.
Google Scholar
MEiN. 2020. Edukacja włączająca – dotychczasowe i planowane działania MEN. Dostęp: 29.01.2022. https://www.gov.pl/web/edukacja-i-nauka/edukacjawlaczajaca-dotychczasowe-i-planowane-dzialania-men.
Google Scholar
KEP. 2020. Przygotowanie do Spowiedzi i Komunii Świętej. Dostęp: 29.01.2022. https://wnk.diecezjazg.pl/wp-content/uploads/2020/09/Wskazania-KEPprzygotowanie-dzieci-sakrament-pokuty-Pierwsza-Komunia-Swieta.pdf.
Google Scholar
KEP. 2001. Wytyczne Komisji Wychowania Katolickiego KEP na temat programów nauczania i podręczników do lekcji religii. Dostęp: 29.01.2022. https://katecheza.episkopat.pl/kwk/programy-i-podreczniki.
Google Scholar