Opublikowane: 2022-11-24

Edukacja aksjomoralna w budowaniu ładu społecznego w epoce ponowoczesnej

Zdzisława Kobylińska , Marek Melnyk
Seminare. Poszukiwania naukowe
Dział: Z problematyki filozoficznej
https://doi.org/10.21852/sem.2017.2.03

Abstrakt

Celem artykułu jest ukazanie znaczenia edukacji aksjomoralnej w procesie budowania ładu społecznego w tak zwanej epoce ponowoczesnej. Konieczność utrzymania ładu społecznego i kultury moralnej jest niezbędnym warunkiem życia społecznego, gdyż jest on wpisany w naturę człowieka. Niepokojące tendencje do podważania fundamentu tego ładu, które przejawiają się w rozchwianiu aksjologiczno-moralnym, skłaniają do jego ochrony, także poprzez wychowanie do wartości, które ten ład budują i zapewniają jego stabilność, przewidywalność i ciągłość, a są nimi między innymi: religia, tabu, dialog, wspólnota, pamięć. Stąd postulat szczególnej ochrony i obrony tych wartości.

Słowa kluczowe:

edukacja aksjomoralna, ład społeczny, ponowoczesność, religia, tabu, dialog, wspólnota, pamięć historyczna, tradycja

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Kobylińska , Z., & Melnyk , M. (2022). Edukacja aksjomoralna w budowaniu ładu społecznego w epoce ponowoczesnej . Seminare. Poszukiwania Naukowe, 38(2), 35–48. https://doi.org/10.21852/sem.2017.2.03

Cited by / Share


Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.