Bajkowski Tomasz. 2001. Tożsamość osobowa a tożsamości społeczne. Białystok. Trans Humana
Google Scholar
Bielska Ewa. 2001. Konteksty społeczeństwa globalnego a perspektywy tożsamości. Tożsamość osobowa a tożsamości społeczne. Białystok. Trans Humana
Google Scholar
Bokszański Zbigniew. 2006. Tożsamości zbiorowe. Warszawa. Wydawnictwo Naukowe PWN
Google Scholar
Brzezińska Anna. 2005. Psychologiczne portrety człowieka. Gdańsk. Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne
Google Scholar
Brzezińska Anna. Tożsamość jako podstawowy obszar i cel rozwoju. www.psychologia.amu.edu.pl. (dostęp 15.06.2011)
Google Scholar
Calhoun Emily. Hopkins David. 1999. Przykłady modeli uczenia się i nauczania. Warszawa. WSiP
Google Scholar
Cialdini Robert B. Kenrick Douglas T. Neuberg Steven L. 2006. Psychologia społeczna. Gdańsk. Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne
Google Scholar
Giddens Antony. 2007. Nowoczesność i tożsamość. Warszawa. Wydawnictwo Naukowe PWN
Google Scholar
Guz Sabina. 2005. Rozwój i edukacja dziecka. Szanse i zagrożenia. Lublin. Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej
Google Scholar
Hall Calvin S. Lindzey Gardner. 1994. Teorie osobowości, Warszawa. Wydawnictwo Naukowe PWN
Google Scholar
Joyce Bruce. Calhoun Emily. Hopkins David. 1999. Przykłady modeli uczenia się i nauczania. Warszawa. WSiP
Google Scholar
Leppert Roman. 2004. Tożsamość młodzieży w społeczeństwie naśladowczym. Teraźniejszość jako źródło wyzwań edukacyjnych. Materiały konferencyjne PTP, Wrocław
Google Scholar
Nikitorowicz Jerzy. 2005. Kreowanie tożsamości dziecka. Gdańsk. Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne
Google Scholar
Nikitorowicz Jerzy. 2005. Mikroświat dziecka w ustawicznym procesie kreowania tożsamości. Problemy wczesnej edukacji. Nr 2(2)
Google Scholar
Nowy Słownik Języka Polskiego. 2003. Warszawa. Wydawnictwo Naukowe PWN
Google Scholar
Pilecka Władysława. Rudkowska Grażyna. Wrona Leszek. 1998. Podstawy psychologii. Kraków. Wydawnictwo Naukowe AP
Google Scholar
Piwowarski Rafał (red.). 2003. Dziecko-Nauczyciel-Rodzice, Konteksty rozwoju i edukacji. Białystok. Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku
Google Scholar
Szczepska – Pustkowska Maria. 2005. Socjalizujący strumień pamięci: dzieciństwo jako trwani. Problemy Wczesnej Edukacji.Nr 2(2)
Google Scholar
Tillman Klaus J. 1996. Teorie socjalizacji, Warszawa, Wydawnictwo Naukowe PWN
Google Scholar
Terakomska Dorota. Bomba Jacek. 2003. Kraków. Być rodziną czyli jak budować dobre życie swoje i swoich dzieci. Wydawnictwo Literackie
Google Scholar
Tołwińska Bożena. 2001. Stereotypy płci a tożsamość indywidualna. Tożsamość osobowa a tożsamości społeczne. Białystok. Trans Humana, Białystok
Google Scholar
Tripp David. 1996. Zdarzenia krytyczne w nauczaniu. Warszawa. Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne
Google Scholar
Uszyńska-Jarmoc Jadwiga. 2007. Od twórczości potencjalnej do autokreacji w szkole. Białystok. Trans Humana
Google Scholar
Zalewski Grzegorz. 1992. Psychologiczne modele świadomości i samoświadomości. Białystok. Dział Wydawnictw Filii UW w Białymstoku
Google Scholar