Opublikowane: 2022-12-21

Radykalna krytyka szkoły i nowe strategie edukacyjne w II połowie XX wieku

Edyta Wolter
Seminare. Poszukiwania naukowe
Dział: Z problematyki społeczno-pedagogicznej
https://doi.org/10.21852/sem.2015.2.09

Abstrakt

Celem artykułu jest uzasadnienie/udowodnienie na drodze logicznej dedukcji następującej tezy: człowiek jako istota potencjalna może rozwijać się (przez całe życie) na istotę rozumną i odpowiedzialną w środowisku społecznym i przyrodniczym, pod warunkiem, że: „cywilizacja techniczna” jest zgodna z humanistycznym spojrzeniem na rozwój duchowy człowieka, co stanowi implikację strategii międzynarodowych drugiej połowy XXI wieku.

Słowa kluczowe:

historia edukacji, edukacja ustawiczna, rozwój zrównoważony, radykalna krytyka szkoły, międzynarodowe strategie edukacyjne w II połowie XX wieku

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Wolter, E. (2022). Radykalna krytyka szkoły i nowe strategie edukacyjne w II połowie XX wieku . Seminare. Poszukiwania Naukowe, 36(2), 105–114. https://doi.org/10.21852/sem.2015.2.09

Cited by / Share


Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.