Opublikowane: 2022-12-21

O zmianie klimatu szkoły. Kilka uwag na marginesie pracy B. Preble’a i R. Gordona „Transforming School Climate and Learning. Beyond Bullying and Compliance”

Aleksandra Tłuściak-Deliowska
Seminare. Poszukiwania naukowe
Dział: Z problematyki społeczno-pedagogicznej
https://doi.org/10.21852/sem.2015.2.10

Abstrakt

W opracowaniu przedstawiono kilka refleksji na temat znaczenia klimatu szkoły w nauczaniu i wychowaniu. Autorka koncentruje się w szczególności na związku między klimatem szkoły a zachowaniami agresywnymi wśród uczniów. Praktyczne efekty badań dotyczących tej problematyki i jej implikacji to różnorodne inicjatywy promujące pozytywną atmosferę w szkole. Artykuł omawia proces SafeMeasures szczegółowo opisany w „Transforming School Climate and Learning. Beyond Bullying and Compliance” B. Preble'a i R. Gordona, który opiera się na badaniach w działaniu i ma na celu poprawę klimatu w szkole.

Słowa kluczowe:

klimat szkoły, przemoc w szkole, jakość szkoły, doskonalenie, badania w działaniu

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Tłuściak-Deliowska, A. (2022). O zmianie klimatu szkoły. Kilka uwag na marginesie pracy B. Preble’a i R. Gordona „Transforming School Climate and Learning. Beyond Bullying and Compliance” . Seminare. Poszukiwania Naukowe, 36(2), 115–125. https://doi.org/10.21852/sem.2015.2.10

Cited by / Share


Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.