Opublikowane: 2008-06-30

Inspiracje herbartowskie współczesnej pedagogiki (głosy uczestników dyskusji panelowej)

Dariusz Stępkowski
Seminare. Poszukiwania naukowe
Dział: Z problematyki społeczno-pedagogicznej
https://doi.org/10.21852/sem.2008.25.29

Abstrakt

Z okazji 200-lecia pierwszej publikacji Pedagogiki Ogólnej Johanna Friedricha Herbarta (1776-1841) w dniu 16 listopada 2006 roku w Instytucie Pedagogiki Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie odbyła się specjalistyczna konferencja, w której udział wzięli m.in. liczni naukowcy z Polski i goście z Polski uczestniczyli Niemcy. Na zakończenie jednodniowej konferencji odbyła się dyskusja panelowa, której celem było podsumowanie historii i aktualnej pozycji badań Herbartsa w Polsce, a także ukazanie perspektyw na przyszłość. W dyskusji udział wzięli zarówno prelegenci, jak i uczestnicy konferencji: prof. D. Benner (Uniwersytet Humboldtów w Berlinie), prof. T. Hejnicka-Bezwińska (Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Toruniu), prof. A. Fijałkowski (Uniwersytet Warszawski), dr. L. Marszałek i dr. Dariusz Stepkowski SDB (Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie). Ich wkład znajduje odzwierciedlenie w tym artykule.

Słowa kluczowe:

J. F. Herbart, herbartyzm, nauczanie wychowujace, rzadzenie dziecmi, dydaktyka, filozofia wychowania

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Stępkowski , D. (2008). Inspiracje herbartowskie współczesnej pedagogiki (głosy uczestników dyskusji panelowej). Seminare. Poszukiwania Naukowe, 25, 389–402. https://doi.org/10.21852/sem.2008.25.29

Cited by / Share


Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.