Opublikowane: 2006-06-30

Postawy polskiej młodzieży akademickiej w konfrontacji ze zmieniającą się płaszczyzną społeczno-polityczną współczesnej Europy

Marek Woś
Seminare. Poszukiwania naukowe
Dział: Z problematyki społeczno-pedagogicznej
https://doi.org/10.21852/sem.2006.23.21

Abstrakt

Przez bardzo długi okres historyczny społeczeństwo polskie żyło w odizolowanym centrum Europy która była podzielona ideowo, ekonomicznie i intelektualnie. Poziom życia w Europie Zachodniej stworzył dla ludzi pułap nieosiągalny. Historyczne zmiany nastąpiły w sposób nagły, który sprawiły, że uwarunkowania polityczne blokujące jedność kontynentu popadły w ruinę. W wyniku tego przed społeczeństwem otworzyły się nowe propozycje, a przede wszystkim nowe zadania – integracja starych kontynent. Dla znacznej części społeczeństwa zbliżanie się do siebie nie zawsze zgodnych dwóch kultur oznacza właśnie to wcześniej nabyte, zasymilowane sposoby życia straciły na skuteczności, stając się szkodliwe w nowej rzeczywistości albo spotykają się z funkcją negatywną, podczas gdy nowe reguły kulturowe jawią się im jako dziwne i narzucone siłą. Poziom świadomości społecznej, intensywność zaangażowania w życie społeczno-gospodarczo-polityczne zależy od poziomu wykształcenia, manewrowania także zapleczem ekonomicznym, społecznym i kulturowym tak, aby było to możliwe może przynieść kompleksowy poziom satysfakcji w każdym osobnym zabiegu.

Słowa kluczowe:

edukacja, wychowanie, Unia Europejska

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Woś, M. (2006). Postawy polskiej młodzieży akademickiej w konfrontacji ze zmieniającą się płaszczyzną społeczno-polityczną współczesnej Europy. Seminare. Poszukiwania Naukowe, 23, 287–303. https://doi.org/10.21852/sem.2006.23.21

Cited by / Share


Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.