Opublikowane: 2005-06-30

Dialog pomiędzy katechetami i rodzicami w Polsce na początku XXI wieku

Robert Bieleń
Seminare. Poszukiwania naukowe
Dział: Z problematyki teologicznej
https://doi.org/10.21852/sem.2005.21.22

Abstrakt

Rodziny katolickie to szczególna grupa, która otrzymuje nauki religijne przekazywane przez Kościół katolicki. Wynika to z wpływu i pozycji struktury rodziny w Kościele katolickim, a także z rosnącego zagrożenia struktury rodziny, jaką znamy w dzisiejszym społeczeństwie. Poniższy artykuł ukazuje stan Kościoła katolickiego w polskim szkolnictwie. W dalszej części ukazuje stan rodzin polskich i praktykowanie wiary katolickiej w rodzinie. Wykształciła się również ograniczona metoda dialogu między nauczaniem Kościoła katolickiego a zaangażowaniem rodziców w nauczanie religii w szkole (wizyta rodzica w szkole, religia dziecka, pedagogizacja rodziców) i poza szkołą, w której uczą się ich dzieci (wizyta w domu dziecka, przygotowanie dzieci do pierwszego przyjęcia sakramentów świętych, wychowanie dzieci i młodzieży do zamiłowania, religii dorosłych i religii rodzinnej, praca w małych grupach rodzicielskich, Parafialna Rada Katechetyczna, organizacje religijne, dzień skupienia i rekolekcji, środki masowego przekazu).

 

   

Słowa kluczowe:

teologia pastoralna, katechetyka, duszpasterstwo rodzin, rodzina katolicka, rodzina polska, szkoła polska

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Bieleń, R. (2005). Dialog pomiędzy katechetami i rodzicami w Polsce na początku XXI wieku. Seminare. Poszukiwania Naukowe, 21, 313–329. https://doi.org/10.21852/sem.2005.21.22

Cited by / Share

Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.