Opublikowane: 2005-06-30

Kościół i wychowanie. Zarys problematyki

Jan Niewęgłowski
Seminare. Poszukiwania naukowe
Dział: Z problematyki społeczno-pedagogicznej
https://doi.org/10.21852/sem.2005.21.31

Abstrakt

Duchowy wzrost i formacja człowieka zawsze były jednym z najważniejszych aspektów z duszpasterstwa Kościoła katolickiego. Jeśli tak, to głos Kościoła w sprawie wychowania młody jest całkowicie uzasadniony. Przez wieki było to przywilejem Kościoła katolickiego. Tematyka szeroko rozpowszechnionej edukacji jest obecna nie tylko w oficjalnym nauczaniu RP Kościoła katolickiego, ale także w codziennym wychowaniu młodzieży, katechizmie i duszpasterstwie. Tematyka opracowania koncentruje się na nauczaniu Kościoła katolickiego na temat wychowania. W pierwszym rozdziale studium autor podaje ogólny zarys najważniejszych Kościołów dokumenty i opinie papieży w tej sprawie. W drugim rozdziale omówiono stosunek Kościoła do św przedstawiony jest uczeń. W XIX wieku i na początku XX wieku uczeń był uważany za człowieka przedmiot edukacji. Sobór Watykański II zmienił to podejście. Obecnie Kościół – biorąc uwzględniając fakt rozwoju myśli pedagogicznej – wychowuje dzieci w sposób podmiotowy i postrzega ich jako bohaterów edukacji

Słowa kluczowe:

wychowanie, dokumenty Kościoła, nauczanie papieskie, nauczanie Kościoła

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Niewęgłowski, J. (2005). Kościół i wychowanie. Zarys problematyki. Seminare. Poszukiwania Naukowe, 21, 453–460. https://doi.org/10.21852/sem.2005.21.31

Cited by / Share

Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.