Opublikowane: 2005-06-30

Akceptacja wartości podstawowych przez młodzież szkolną

Janusz Mierzwa
Seminare. Poszukiwania naukowe
Dział: Z problematyki społeczno-pedagogicznej
https://doi.org/10.21852/sem.2005.21.33

Abstrakt

Proces jednoczenia kontynentu stał się bodźcem do badań nad fundamentalnymi wartości. W społeczeństwach wielonarodowych te fundamentalne wartości powodują, że ludzie jednoczą się, by walczyć ich wspólne prawo. Wszystkie grupy społeczne są zainteresowane tymi wartościami i wszystkie grupy powinny je szanować i bronić ich. Nieznajomość podstawowych wartości powoduje wyobcowanie społeczne i deprawację. W powyższym artykule przedstawiono poziom uznania podstawowych wartości przez Liceum uczniów przedstawiono na przykładzie jednej ze szkół w Krośnie na Podkarpaciu w latach 1996 i 1997. W pierwszym punkcie omówiono wartości uznawane i postulowane przez studentów zostały przedstawione, w drugim opisano zrealizowane wartości, aw trzecim punkt konfliktowy w obszarze fundamentalnych wartości zostały przeanalizowane. Z analizy badań wynika jednak, że studenci dostrzegają i cenią te wartości nie są one w pełni rozpoznane. Najbardziej uznane wartości, takie jak: wolność, religia i demokracja uzupełniają wartości własne uczniów, takie jak prawda, sprawiedliwość i godność człowieka. The Studenci zazwyczaj są gotowi do obrony życia ludzkiego, wolności, pokoju z udziałem nawet gorliwości poświęcając własne życie. Jeśli chodzi o konflikt między życiem a wiarą, opinia ks dominuje obrona wiary.

Słowa kluczowe:

wartości podstawowe, młodzież, wartości, Krosno

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Mierzwa, J. (2005). Akceptacja wartości podstawowych przez młodzież szkolną. Seminare. Poszukiwania Naukowe, 21, 471–490. https://doi.org/10.21852/sem.2005.21.33

Cited by / Share

Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.