Artykuł przedstawia sytuację salezjańskiego liceum z perspektywy pedagogicznej w nowym społeczeństwie, które boryka się z narkomanią, alkoholizmem, problemami związanymi z „nieformalnymi” grupami młodzieżowymi. Autor przedstawia główne wyniki swoich badań empirycznych nad przyczynami, które prowadzą młodzież do zaburzonych zachowań w szkole. Ankietę skierowano do uczniów szkół ponadgimnazjalnych w 2003 roku. Autorka artykułu podjęła próbę zbadania roli szkoły katolickiej w nowym kontekście społecznym. Podjęto próbę zapytania uczniów szkół ponadgimnazjalnych o ich stosunek do szkoły jako instytucji, do rodziny, do wartości. Okazało się, że postawa uczniów była pod wieloma względami pozytywna. Stwierdzono, że rodzina i szkoła stwarzają wiele możliwości rozwoju osobistego i akceptacji pozytywnych wartości w życiu młodych ludzi. Stwierdzono jednak, że wiejskie otoczenie nie zapewnia odpowiednich perspektyw rozwoju intelektualnego i zawodowego. Ponadto wydaje się, że problemy narkotykowe nie są obecnie głównym problemem w tej dziedzinie.
Pobierz pliki
Zasady cytowania