Opublikowane: 2002-06-30

Dziecko a reklama. Edukacja czy manipulacja

Jan Niewęgłowski
Seminare. Poszukiwania naukowe
Dział: Z problematyki społeczno-pedagogicznej
https://doi.org/10.21852/sem.2002.28

Abstrakt

Pierwszy punkt mówi o nowej sytuacji kulturowej, w jakiej znalazł się mały chłopiec w Polsce po okresie transformacji ustrojowej, społecznej, kulturowej i gospodarczej. W kolejnym punkcie podkreśla wpływ środków masowego przekazu na człowieka. Przedstawiono również krótką historię reklamy. W kolejnym punkcie odkrywane są mechanizmy reklamy, która je wykorzystuje we współczesnym społeczeństwie. Punkt piąty mówi o wpływie reklamy na dziecko z ekonomicznego punktu widzenia. Funkcjonowanie reklamy idzie w kierunku rynku i sprzedaży produktów w dużych ilościach. Reklama jest obecna również w szkole (np. w Stanach  Zjednoczonych). W tej sytuacji możemy mówić o manipulacji dzieckiem. Artykuł mówi również o prawach reklamy i jej wykorzystaniu. Ostatni argument pokazuje punkt widzenia Kościoła na reklamę.

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Niewęgłowski, J. (2002). Dziecko a reklama. Edukacja czy manipulacja. Seminare. Poszukiwania Naukowe, 18, 499–511. https://doi.org/10.21852/sem.2002.28

Cited by / Share

Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.