Jak mówić o Maryi? Sobór Watykański II nie chciał definitywnie rozstrzygać subtelnych kwestii teologicznych przede wszystkim różnice między chrystotypową a eklezjotypową perspektywą mariologiczną, nawet jeśli ten ostatni znalazł w swoich dokumentach pełne prawo do obywatelstwa. II fakt, że Sobór przedstawił doktrynę z zakresu mariologii w rozdziale Konstytucji Dogmatyka o Kościele, staje się niezwykle wyrazista w perspektywie apostolatu, przepowiadania i pobożności maryjnej, jeśli weźmiemy pod uwagę, która dominowała od czasów Soboru chrystotypicznej perspektywy mariologicznej iw konsekwencji zdeterminowanej pobożności maryjnej z określeniem pieta ku Maryi, zamiast piety na wzór Maryi. Ten perspektywa pozwala uniknąć wielu niebezpieczeństw doprowadzonych do skrajności, jednocześnie wskazuje Maryja obecna w zbawczym planie Boga, zarówno w tajemnicy Chrystusa, jak iw tajemnicy Kościoła.
Pobierz pliki
Zasady cytowania