Salezjańska metodologia pracy misyjnej – jak zatytułowano ten artykuł – o. Stella w swojej książce o Księdzu Bosko nazywa to „Salezjańską Strategią Misyjną”, Francis Desramout „La strategie apostolskie Księdza Bosko”, czy „Duszpasterstwo misyjne”, Jesus Borrego „Metodologia duszpasterstwo” lub „Taktyki duszpasterskie”, Gianfausto Rosali „Model salezjański” i Giovanni Bottasso „The stylu salezjańskiej pracy misyjnej”. Ksiądz Bosko podążał drogą analogiczną do tej, którą podążał na misjach w Patagonii w tworzeniu Towarzystwa Salezjańskiego. W oparciu o złożone potrzeby obywatelskie i religijne Argentyny, wprowadził się do kraju z przychylnością i pomocą władz kościelnych i politycznych, z sympatią osób i zgromadzeń zakonnych, korzystając z dotacji międzynarodowych organizacji charytatywnych. Wtedy chciał wszystkiego aby uzyskać autonomię prawną dla swoich wyznawców, zarówno zakonników, jak i misjonarzy, bez konsekwencji cywilnej, ekonomicznie ubezpieczonej, jak również charytatywnej, od tylko dochód z pracy oświatowej i cywilizacyjnej w kolegiach, parafiach i działalności misyjnej. W ten sposób myśl misyjna Księdza Bosko była początkowo rozważana w stolicy Piemontu stulecia XIX, szybko ukształtował się najpierw w Ameryce Południowej, a następnie w Afryce i Azji.
Pobierz pliki
Zasady cytowania