Opublikowane: 1998-06-30

Obecny stan szkolnictwa salezjańskiego w Polsce

Tadeusz Rozmus
Seminare. Poszukiwania naukowe
Dział: Z problematyki teologicznej
https://doi.org/10.21852/sem.1998.11

Abstrakt

Przemiany społeczno-polityczne w Polsce w 1989 roku otworzyły nowe perspektywy wyprzedziły szkoły katolickie i doprowadziły do ​ wzrostu liczby szkół prywatnych, m.in to także szkoły katolickie. Konferencja Episkopatu Polski zwołana w 1994 r Rada Szkół Katolickich, która organizuje się w koło reprezentatywne i reprezentuje wszystkie szkoły katolickie w Polsce. W gronie 181 szkół katolickich szkoła salezjańska stanowi największą grupę (34). W artykule zwrócono uwagę na kontekst prawny i społeczny funkcjonowania firmy szkoła katolicka, w tym szkoła salezjańska. Po pierwsze, wyjaśnia obecną sytuację Polska szkoła salezjańska. Statystyki obrazują rozwój szkoły salezjańskiej w Polsce. Ostatnie rozdziały mówią o niektórych cechach szkoły salezjańskiej i jej wpływie w życiu społecznym w Polsce.

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Rozmus, T. (1998). Obecny stan szkolnictwa salezjańskiego w Polsce. Seminare. Poszukiwania Naukowe, 14, 187–199. https://doi.org/10.21852/sem.1998.11

Cited by / Share

Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.