Opublikowane: 2024-06-30

Trudności w wyborze szkoły ponadpodstawowej w opinii rodziców

Katarzyna Pardej
Seminare. Poszukiwania naukowe
Dział: Artykuły
https://doi.org/10.21852/sem.1819

Abstrakt

Stan wiedzy wskazuje, że w proces decyzyjny związany z wyborem szkoły ponadpodstawowej zaangażowani są nie tylko uczniowie, ale także ich rodzice postrzegani przez młodzież jako najlepsi doradcy. W artykule przedstawiono wyniki badań własnych przeprowadzonych w polskich szkołach średnich, których celem było rozpoznanie trudności oraz okoliczności im towarzyszących związanych z wyborem szkoły ponadpodstawowej w opinii rodziców uczniów klas pierwszych technikum. W badaniach jakościowych wykorzystano metodę wywiadu. Próba badana wynosiła N=53. Analizę materiału badawczego przeprowadzono z wykorzystaniem programu MAXQDA 2022. Analiza danych jakościowych pozwoliła na wskazanie uwarunkowań występowania oraz braku występowania trudności związanych z wyborem szkoły ponadpodstawowej.

Słowa kluczowe:

kształcenie zawodowe, motywy wyboru szkoły średniej, polska szkoła średnia, uczeń technikum, rodzice, Polska

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Pardej, K. (2024). Trudności w wyborze szkoły ponadpodstawowej w opinii rodziców. Seminare. Poszukiwania Naukowe, 45(1), 107–118. https://doi.org/10.21852/sem.1819

Cited by / Share

Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.