Heidegger, Martin.1994. Bycie i czas [Being and time]. Translated by Bogdan Baran. Warszawa: PWN.
Google Scholar
Jaspers, Karl. 1999. Wiara filozoficzna wobec objawienia [Philosophical faith towards revelation]. Translated by Grzegorz Sowiński. Kraków: Wydawnictwo Znak.
Google Scholar
John Paul II. 1998. Encyclical “Fides et Ratio.”
Google Scholar
Kopiec, Maksym O. 2020. „Fundamentalne aspekty Encykliki Fides et Ratio Jana Pawła II w aktualnym kontekście historycznym i teologicznym [Fundamental aspects of the Fides et Ratio Encyclical of John Paul II in the cur-rent historical and theological context].” Międzynarodowy Przegląd Teologiczny Communio. DOI: 10.48224/COM-205-2019-80.
Google Scholar
Kozubska, Alicja and Przemysław Ziółkowski. 2012. „Potrzeba sensu życia czynnikiem spajającym pokolenia [The need for meaning in life is a factor that binds generations together].” Rocznik Andragogiczny 2012: 106-111.
Google Scholar
Łabendowicz, Stanisław. 2019. Metodyka katechezy szkolnej [Methodology of school catechesis]. Radom: Instytut Naukowo-Wydawniczy “Spatium.”
Google Scholar
Limont, Wiesława. 2020. „Zrozumieć nietypowy asynchroniczny rozwój uczniów zdolnych [Understand the atypi-cal asynchronous development of gifted students].” In Z teorii i praktyki edukacji wczesnoszkolnej ucznia zdolnego, edited by Wiesława Limont and Dominika Łowkajtis, 15-33. Płock: Wydawnictwo Naukowe Mazo-wieckiej Uczelni Publicznej w Płocku.
Google Scholar
Lipman, Matthew, Ann Margaret Sharp and Fredirck Oscanyan. 1997. Filozofia w szkole [Philosophy at school]. Translated by Beata Elwich and Anna Łagodzka. Warszawa: CODN.
Google Scholar
Meissner-Łozińska, Justyna. 2011. Poczucie sensu i bezsensu życia u wychowanków domu dziecka [The sense of mean-ing and meaninglessness of life among children from an orphanage]. Rzeszów: Wydawnictwo Uniwersytetu Rze-szowskiego.
Google Scholar
Pałka, Aleksandra. 2022. „Filozofia w edukacji wczesnoszkolnej. Fanaberia czy cenny wkład w rozwój dziecka? [Phi-losophy in early school education. A whim or a valuable contribution to a child's development?]” Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna 1(19): 23-37. DOI: 10.4467/23537159PPW.22.004.16864.
Google Scholar
Palka, Stanisław. 2006. Metodologia. Badania. Praktyka pedagogiczna [Methodology. Research. Teaching practice]. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.
Google Scholar
Pilch, Tadeusz and Teresa Bauman. 2001. Strategie badań ilościowych i jakościowych [Quantitative and qualitative research strategies]. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie “Żak.”
Google Scholar
Podstawa programowa katechezy Kościoła katolickiego w Polsce [Core curriculum of the Catholic Church catechesis in Poland], edited by Polish Episcopal Conference 2018. Częstochowa: Edycja Świętego Pawła.
Google Scholar
Program nauczania religii rzymskokatolickiej w przedszkolach i szkołach [Curriculum for the Roman Catholic Reli-gious Instruction in Kindergartens and Schools], edited by The Commission of Catholic Education of the Po-lish Episcopal Conference. 2018. Częstochowa: Edycja Świętego Pawła.
Google Scholar
Rubacha, Krzysztof. 2016. Metodologia badań nad edukacją [Educational research methodology]. Warszawa: Wy-dawnictwa Akademickie i Profesjonalne.
Google Scholar
Stake, Robert E. 1997. „Studium przypadku.” In Ewaluacja w edukacji [Evaluation in education], edited by Leszek Korporowicz,120-146. Warszawa: Oficyna Naukowa.
Google Scholar
Stern, Erich. 1957. Kind Krankheit und Tod. München: Basel Reinhardt.
Google Scholar
Szczepska-Pustkowska, Maria. 2019. „Pytania egzystencjalne we wczesnej edukacji religijnej [Existential questions in early religious education].” Problemy wczesnej edukacji 2(45): 50-60. DOI: 10.26881/pwe.2019.45.05.
Google Scholar
Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe [Act of December 14, 2016 – Law on School Education] (Dz.U. z 2016, poz.59).
Google Scholar
Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. – Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo oświatowe [Act of December 14, 2016 – Provisions introducing the Act – Law on School Education] (Dz.U. z 2016, poz. 60).
Google Scholar
Wadowski, Jan. 2003. Pytania egzystencjalne jako droga do wiary w świetle encykliki “Fides et ratio” [Existential questions as a path to faith in the light of the Fides et Ratio encyclical].” Wrocławski Przegląd Teologiczny 11(1): 159-178.
Google Scholar
Yalom, Irvin D. 2008. Patrząc w słońce. Jak przezwyciężyć grozę śmierci [Looking at the sun. How to overcome the fear of death]. Translated by Marzenna Rączkowska. Warszawa: Wydawnictwo Czarna Owca.
Google Scholar