Opublikowane: 30.06.2025

Problematyka zrównoważonego rozwoju w edukacji młodzieży szkół podstawowych. Stan faktyczny i perspektywy

Marcin Klimski , Urszula Sulewska
Seminare. Poszukiwania naukowe
Dział: Artykuły
https://doi.org/10.21852/sem.1843

Abstrakt

Rezolucja Organizacji Narodów Zjednoczonych pt. „Agenda na Rzecz Zrównoważonego Rozwoju 2030” określa współczesne wyzwania świata, konieczne do podjęcia w trwającej dekadzie. Dokument zawiera siedemnaście sprecyzowanych celów, których wdrażanie jest uzależnione m.in. od jakości i zakresu edukacji na rzecz zrównoważonego rozwoju młodzieży, realizowanej począwszy od szkoły podstawowej. W artykule przedstawiona zostanie kwestia potrzeby i możliwości rozwijania tej edukacji w ramach obowiązkowych oraz dodatkowych przedmiotów szkolnych. Ponadto zaproponowane zostaną pewne rekomendacje dla nauczycieli w zakresie kształtowania wrażliwości młodzieży szkolnej na zasygnalizowane w rezolucji problemy.

Słowa kluczowe:

Edukacja na rzecz zrównoważonego rozwoju, zrównoważony rozwój, Agenda na rzecz zrównoważonego rozwoju 2030, Podstawa programowa kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Klimski, M., & Sulewska, U. (2025). Problematyka zrównoważonego rozwoju w edukacji młodzieży szkół podstawowych. Stan faktyczny i perspektywy. Seminare. Poszukiwania Naukowe, 46(1), 197–208. https://doi.org/10.21852/sem.1843

Cited by / Share

Licencja

Creative Commons License

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.


Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.