Babicki, Zbigniew. 2021. “Solidarność społeczna w edukacji na rzecz zrównoważonego rozwoju.” Forum Pedagogiczne 11 (1): 179-193. https://doi.org/10.21697/fp.2021.1.11.
Google Scholar
Batorczak, Anna and Agnieszka Klimska. 2020. “Edukacja na rzecz zrównoważonego rozwoju – refleksje przed ogłoszeniem nowej Dekady na rzecz Zrównoważonego Rozwoju (2020-2030).” Studia Ecologiae Et Bioethicae 18 (2): 17-26. https://doi.org/10.21697/seb.2020.18.2.02.
Google Scholar
Department of Economic and Social Affairs Sustainable Development. The 17 Goals. Accessed on: 21.08.2024. https://sdgs.un.org/goals.
Google Scholar
Duda, Ewa. 2022. “Edukacja dla zrównoważonego rozwoju w ujęciu systemowym.” Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze 3: 21-34. DOI: 10.5604/01.3001.0015.8141.
Google Scholar
Embros, Grzegorz. 2010. “Instrumenty Wsparcia Edukacji Dla zrównoważonego Rozwoju.” Studia Ecologiae Et Bioethicae 8 (1): 157-167. https://doi.org/10.21697/seb.2010.8.1.13.
Google Scholar
Hłobił, Agnieszka. 2010. “Teoria I Praktyka Edukacji Ekologicznej Na Rzecz zrównoważonego Rozwoju”. Problemy Ekorozwoju Problems of Sustainable Development 5 (2): 87-94.
Google Scholar
Journal of Laws of the Republic of Poland (Journal of Laws 2017 item 356), Regulation of the Minister of National Education of 14 February 2017 on the primary school core curriculum, including for students with moderate or severe intellectual disabilities, general education for level 1 vocational school, general education for special needs vocational training school and general education for post-secondary school.
Google Scholar
Nusche, Deborah, Fuster Rabella Marc and Simeon Lauterbach. 2024. “Rethinking education in the context of climate change: Leverage points for transformative change.” OECD Education Working Papers, No. 307, OECD Publishing, Paris. https://doi.org/10.1787/f14c8a81-en.
Google Scholar
Sadowski, Ryszard F. 2018. “Znaczenie humanistyki dla kształtowania realistycznych relacji człowieka do przyrody.” Studia Ecologiae Et Bioethicae 16 (3): 5-18. https://doi.org/10.21697/seb.2018.16.3.01.
Google Scholar
Sztumski, Wiesław. 2024. “Kilka uwag o zrównoważonym rozwoju sfery edukacji. Postulowana i faktyczna poprawa edukacji.” Problemy Ekorozwoju Problems of Sustainable Development 19 (1): 251-60. https://doi.org/10.35784/preko.5434.
Google Scholar
Tuszyńska, Ligia and Anna Witkowska-Tomaszewska. 2023. Zielona edukacja wczesnoszkolna. Wprowadzenie teoretyczne, vol. 1, Warszawa: Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej.
Google Scholar
Tuszyńska, Ligia. 2018. Pedagogika zrównoważonego rozwoju z przyrodą w tle. Toruń: Wydawnictwo Adam Marszałek.
Google Scholar
UN. 2015. Agenda na rzecz zrównoważonego rozwoju 2030. ONZ 2015 (A/RES/70/1).
Google Scholar