Opublikowane: 2022-09-03

Kształcenie zdalne na uczelniach wyższych. Analiza badań w czasie pandemii Sars CoV-2 na przykładzie Kujawsko-Pomorskiej Szkoły Wyższej w Bydgoszczy

Mirosław Stanisław Wierzbicki , Jerzy Kasprzak
Seminare. Poszukiwania naukowe
Dział: Z problematyki społeczno-pedagogicznej
https://doi.org/10.21852/sem.2021.3.07

Abstrakt

Zakażenie koronawirusem (COVID-19) w latach 2020-2021 stało się poważnym problemem dotyczącym zdrowia publicznego na całym świecie. Konkretne restrykcje pandemiczne wprowadzi­ły zdalne nauczanie w szkołach i uczelniach. Zdalny model nauczania sprowokował refleksje nad kształceniem również na uczelniach wyższych. Niniejsze opracowanie jest więc analizą badań do­konanych wśród studentów Kujawsko-Pomorskiej Szkoły Wyższej w Bydgoszczy. Wnioski dotyczą głównie napotykanych problemów w trakcie procesu nauczania, korzyści, zalet i wad oraz metod kształcenia. Zwrócono uwagę na przygotowanie wykładowców, rozwój kulturowy podczas pande­mii, relacje między studentami i wykładowcami. Przesłanie badań uwypukla strony pozytywne, ale ukazuje też mankamenty obecnego systemu edukacji na uczelniach oraz próbuje poddać dyskusji kształcenie w perspektywie „dzisiaj”, „jutro” i „pojutrze”.

Słowa kluczowe:

pandemia, COVID-19, uniwersytet, kształcenie zdalne, edukacja przyszłości

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Wierzbicki, M. S., & Kasprzak , J. (2022). Kształcenie zdalne na uczelniach wyższych. Analiza badań w czasie pandemii Sars CoV-2 na przykładzie Kujawsko-Pomorskiej Szkoły Wyższej w Bydgoszczy . Seminare. Poszukiwania Naukowe, 42(3), 91–106. https://doi.org/10.21852/sem.2021.3.07

Cited by / Share


Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.