Opublikowane: 2022-10-31

Outdoor Education w propozycji wychowania przedszkolnego poprzez kontakt z naturą

OUTDOOR EDUCATION AND CHILDREN’S SCHOOLS IN THE WOODS TO GROW BY CONTACT WITH NATURE

Zbigniew Szczepan Formella , Giorgia Perillo
Seminare. Poszukiwania naukowe
Dział: Z problematyki społeczno-pedagogicznej
https://doi.org/10.21852/sem.2018.2.06

Abstrakt

Niniejszy artykuł należy do nurtu pedagogiki, która promuje koncepcję edukacji zintegrowanej, przywiązując dużą wagę do warunków środowiskowych, które zwiększają rozwój dziecka, a w szczególności jego postrzeganie autonomii, wolności, kreatywności intelektualnej i aktywnej oraz zachowania prospołeczne. Propozycja powrotu do natury człowieka powiązanej z otaczającym go środowiskiem wydaje się nam szczególnie interesująca zarówno dla dzieci żyjących w środowiskach wiejskich, jak i dużych miast. Możliwość doświadczania osobistej, codziennej więzi z naturą staje się pozytywnym i prozdrowotnym doświadczeniem dziecka, podnoszącym jego dobrostan we wszystkich wymiarach rozwojowych.

Słowa kluczowe:

Outdoor education, przedszkole, wzrastanie, natura

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Formella, Z. S., & Perillo , G. . (2022). Outdoor Education w propozycji wychowania przedszkolnego poprzez kontakt z naturą : OUTDOOR EDUCATION AND CHILDREN’S SCHOOLS IN THE WOODS TO GROW BY CONTACT WITH NATURE. Seminare. Poszukiwania Naukowe, 39(2), 69–82. https://doi.org/10.21852/sem.2018.2.06

Cited by / Share


Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.