Przekazy determinacji wiary apostolskiej wskazują bezpośrednio lub pośrednio na pierwszego, na tego, którego Apostołowie nauczali nowej religii i który jest nową religią. W Piśmie Świętym słowa wyraźnie wskazujące na prymat Jezusa Chrystusa i przynależne do nich określają od słów „pierwszy”. Odwołanie się do greckiego tekstu S. Pisarka dowodzi zasadności posługiwania się tytułem „Jezus ewangelizujący”. Ze względu na Osobę Jezusa Chrystusa uzasadnione jest posługiwanie się tytułem, który dosłownie nie istnieje w Nowym Testamencie – „Jezus ewangelizator”. Logiczne powiązanie słów wskazujących na pierwszeństwo Jezusa Chrystusa z tytułem „Jezus ewangelizator” skutkuje kolejnym tytułem wypowiedzianym przez papieża Jana Pawła II – „Pierwszy ewangelizator”. W rezultacie można przyjąć, że zasadne jest posługiwanie się dwoma nie zawartymi w Biblii, lecz wyrastającymi z Pisma Świętego tytułami Jezus z Nazaretu – „Pierwszy ewangelizator i katecheta”.
Pobierz pliki
Zasady cytowania