Opublikowane: 2023-01-18

Mass media i reklama a choroby cywilizacyjne: anoreksja i bulimia

Marzena Dycht , Lidia Marszałek
Seminare. Poszukiwania naukowe
Dział: Z problematyki społeczno-pedagogicznej
https://doi.org/10.21852/sem.2011.30.12

Abstrakt

Wielu pedagogów, psychologów, socjologów i przedstawicieli innych nauk społecznych zwraca uwagę na postępującą destrukcję ciała, umysłu i psychiki współczesnego człowieka. Poparciem dla tego poglądu może być pojawienie się coraz większej liczby zaburzeń, chorób psychicznych i irracjonalnych zachowań ludzi. Anoreksja i bulimia istnieją od wielu lat, jednak w czasach nowożytnych ich zasięg znacznie się zaostrzył. Współczesne media w dużym stopniu determinują funkcjonowanie i rozwój człowieka. Ich wyjątkowa pozycja wynika przede wszystkim z faktu, że niemal każdy człowiek wciąż jest uzależniony od głównego kanału globalnej komunikacji. Nowe technologie informacyjne mają charakter globalny, odgrywają znaczącą rolę w tworzeniu kultury XXI wieku. Kształtują relacje, kształtują życie polityczne i gospodarcze krajów, kształtują wzorce osobowe. Artykuł dotyczy znaczenia rozwijania problematyki środków masowego przekazu dla szerzenia się zjawiska anoreksji i bulimii.

Słowa kluczowe:

mass media, reklama, anoreksja, bulimia

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Dycht, M., & Marszałek, L. (2023). Mass media i reklama a choroby cywilizacyjne: anoreksja i bulimia. Seminare. Poszukiwania Naukowe, 30, 147–158. https://doi.org/10.21852/sem.2011.30.12

Cited by / Share


Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.