Artykuł poświęcony jest problemom związanym z konfliktami, jakie mogą wystąpić w szkole lub innych warunkach wychowawczych między wychowawcą a młodzieżą. Autor artykułu poszukuje nowych rozwiązań w sposób kreatywny, wykorzystując pewne zasady wynikające z osobistych doświadczeń pracy z uczniami w szkołach. Podkreśla, że aby móc przezwyciężyć trudności z uczniami, nauczyciel musi być świadomy pięciu etapów uczuć: gniewu, odmowy, refleksji, pojednania i odnowy. Analiza uzyskanych danych empirycznych pozwoliła na sformułowanie wniosków dotyczących stosunku nauczyciela do uczniów pozostających z nim w konflikcie. Na podstawie badań zasadne jest stwierdzenie, że nauczyciele muszą posiadać szczególne umiejętności, takie jak predyspozycje do retrospekcji i pojednania, aby przywrócić nowe, żywotne relacje z młodzieżą.
Pobierz pliki
Zasady cytowania