Artykuł poświęcony jest zastosowaniu metody „ośrodka pracy” w nauczaniu religii dzieci upośledzonych umysłowo. Celem badań jest przedstawienie teoretycznej i praktycznej przydatności metody wprowadzonej przez M. Grzegorzewską do nauczania globalnego, w aktywnym nauczaniu religii uczniów upośledzonych umysłowo. Metoda „centrum pracy” wywodzi się z metody „centrum zainteresowań” O. Decroly’ego i jest uważana za najlepszą metodę pracy z uczniem upośledzonym umysłowo, dostosowaną do jego potrzeb rozwojowych, fizycznych i zdolności psychiczne. Metoda ma na celu optymalny, wszechstronny rozwój psychofizyczny dziecka we współczesnych warunkach. Korzystne wydaje się uwzględnienie w jej założeniach rozwoju duchowego osoby uczącej się. Autorka artykułu kreatywnie poszukuje nowych materiałów dydaktycznych i nowych środków komunikacji motywujących dzieci do aktywnego udziału w lekcjach religii.
Pobierz pliki
Zasady cytowania