Alt, Matt. 2021. Czysty wymysł. Jak japońska popkultura podbiła świat. Translated by Dariusz Latoś. Kraków: Znak. Litera Nova.
Google Scholar
Amit, Rea. 2012. “On the Structure of Contemporary Japanese Aesthetic.” Philosophy East and West 62(2): 174-185.
Google Scholar
Asano-Cavanagh, Yuko. 2012. “Expression of ‘Kawaii’ (‘Cute’): Gender Reinforcement of Young Japanese Female School Children, paper presentation at the Australian Association for Research in Education and Asia-pacific Education Research Conference.” AARE-APERA, Dec 2-6.2012, Accessed by: 23.12.2022. www.eric.ed.gov/?id ED542349.
Google Scholar
Barber, Benjamin R. 2008. Skonsumowani. Jak rynek psuje dzieci, infantylizuje dorosłych i połyka obywateli. Translated by Hanna Jankowska. Warszawa: Muza.
Google Scholar
Bator, Joanna. 2004. Japoński wachlarz. Warszawa: Wydawnictwo Twój Styl.
Google Scholar
Bator, Joanna. 2014. Rekin z parku Yoyogi. Warszawa: Grupa Wydawnicza Foksal.
Google Scholar
Bąk, Tadeusz. 2008. Współczesne uwarunkowania kreacji subkultur młodzieżowych. Warszawa: Wydawnictwo Uniwersytetu Kardynała S. Wyszyńskiego.
Google Scholar
Bednarz, Karolina. 2018. Kwiaty w pudełku. Japonia oczami kobiet. Wołowiec: Wydawnictwo Czarne.
Google Scholar
Benedict, Ruth. 2016. Chryzantema i miecz. Wzory kultury japońskiej. Translated by Ewa Klekot. Warszawa: Państwowy Instytut Wydawniczy.
Google Scholar
Bogunia-Borowska, Małgorzata. 2006. „Infantylizacja kulturowa. Adolescencja dzieci oraz infantylizacja dorosłych.” In Dziecko w świcie mediów i konsumpcji, edited by Małgorzata Bogunia-Borowska, 13-43. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.
Google Scholar
Burdzik, Tomasz. 2015. „Kawaii – estetyka made in Japan.” Kultura Popularna 2(44): 158-167.
Google Scholar
Chaciński, Bartek. 2010. Wyż nisz. Od alterglobalistów do zośkarzy. 55 małych kultur. Kraków: Znak.
Google Scholar
Chłopek, Maciej. 2005. Bikiniarze: pierwsza polska subkultura. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie Żak.
Google Scholar
Dobrołowicz, Justyna. 2016. „Infantylizowanie rzeczywistości społecznej.” Zabawy i Zabawki 9. Accessed by: 21.06.2023. www. muzeumzabawek.kielce.eu/wp.
Google Scholar
Dyoniziak, Ryszard. 1965. Młodzieżowa podkultura. Warszawa: Wydawnictwo Wiedza Powszechna.
Google Scholar
Erikson, Erik H. 1997. Dzieciństwo i społeczeństwo. Translated by Przemysław Hejmel. Poznań: Rebis.
Google Scholar
Filipiak, Marian. 1999. Od subkultury do kultury alternatywnej. Lublin: Wydawnictwo UMCS.
Google Scholar
Gordon, Andrew. 2010. Nowożytna historia Japonii. Translated by Iwona Merklejn. Warszawa: Państwowy Instytut Wydawniczy.
Google Scholar
Hebdige, Dick. 1979. Subculture. The Meaning of Style. London: Routledge.
Google Scholar
Jabłoński, Arkadiusz. 2016. „Japońskie alter ego. Jeszcze o antyinformacji w «narracjach niedbałych».” Homo Ludens 1(9): 53-63.
Google Scholar
Janczarek, Rafał. 2017. „Japońska słodycz. Kawaii w muzyce a wyobrażenia o gustach muzycznych Japończyków.” Kultura Współczesna 3(96): 162.
Google Scholar
Jarosz, Weronika and Paweł Kosowski. 2019. „Infantylizacja osób dorosłych – rewersja dorosłości i dzieciństwa.” Zeszyty Studenckiego Ruchu Naukowego Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach 5(28)1: 105-114.
Google Scholar
Jasielska, Aleksandra and Renata A. Maksymiuk. 2010. „Wpływ infantylizacji kultury na zmiany w społeczeństwie konsumpcyjnym.” Kultura i Społeczeństwo 2: 5-20.
Google Scholar
Jędrzejewski, Marek. 1999. Młodzież a subkultury. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie
Google Scholar
Kansal, Aparna and Krishanu Rakashit. 2020. “Kawaii Women – Empowered, Or Entrapped?” Advances in Con-sumer Research 45: 447-449.
Google Scholar
Kinsella, Sharon. 1995. “Cuties in Japan.” In Women, Media and Consumption in Japan, edited by Lise Skov and Brian Moeran, 220-254. Honolulu: University of Hawai’i Press.
Google Scholar
Kordzińska-Nawrocka, Iwona. 2012. „Kultura Japonii i jej cechy charakterystyczne.” In Kultury świata w dialogu, edited by Anna Czajka, 85-112. Warszawa: Wydawnictwo UKSW.
Google Scholar
Korusiewicz, Maria. 2011. “The Cute and the Scary: Japanese Youth Subcultures in Contemporary Japanese Socie-ty.” Asian Journal of Literature, Culture and Society 64-85.
Google Scholar
Kunat, Beata. 2015. „Pomiędzy sztuką a badaniem naukowym. Etnografia wizualna jako źródło wiedzy o rzeczywistości edukacyjnej.” Pogranicze. Studia Społeczne 26: 89-100.
Google Scholar
Miller, Laura. 2011. “Cute Masquerade and the Pimping of Japan.” International Journal of Japanese Sociology 20(1): 18-29.
Google Scholar
Muggleton, David. 2004. Wewnątrz subkultury. Ponowoczesne znaczenie stylu. Translated by Agata Sadza. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.
Google Scholar
Nittono, Hiroshi et al. 2012. „The Power of Kawaii. Viewing Cute Images Promotes a Careful and Narrows Atten-tional Focus.” PLOS ONE 7(9): e46342.
Google Scholar
Nowotniak, Justyna. 2012. Etnografia wizualna w badaniach i praktyce pedagogicznej. Kraków: Oficyna Wydawnicza “Impuls”.
Google Scholar
Okayama, Emiko and Francesco Ricatti. 2008. “Tokidoki, Cute and Sexy Fantasies between East and West Contemporary Aesthetic for the Global Market.” Journal of Multidisciplinary International Studies 5(2). Ac-cessed by 21.06.2023. https://doi.org/10.5130/portal.v5i2.724.
Google Scholar
Olechnicki, Krzysztof. 2003. Antropologia obrazu. Fotografia jako metoda, przedmiot i medium nauk społecznych. Warszawa: Oficyna Naukowa.
Google Scholar
Otmazgin, Nissim. 2007. “Japanese Popular Culture in East and Southeast Asia: Time for a Regional Paradigm?” Kioto Reviev of Southeast Asia 8-9 (March): 73-101.
Google Scholar
Pęczak, Mirosław. Mały słownik subkultur młodzieżowych. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Semper.
Google Scholar
Pink, Sarah. 2008. Etnografia wizualna. Obrazy, media i przedstawienie w badaniach. Translated by Maria Skiba. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.
Google Scholar
Piotrowski, Przemysław. 2008. Subkultury młodzieżowe. Aspekty psychospołeczne. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie “Żak”.
Google Scholar
Preis, Bogdan. 2005. Subkultury młodzieżowe: bunt nie przemija. Katowice: Wydawnictwo KOS.
Google Scholar
Rethinking Visual Anthropology, edited by Marcus Banks and Howard Morphy. 1997. New Haven & London: Yale University Press.
Google Scholar
Rychła, Joanna. 2005. Ucieczka, bunt, twórczość. Subkultura hip-hopowa w poszukiwaniu autentycznego stylu życia. Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”.
Google Scholar
Sokołowski, Marek. 2007. Kultura – Media – Komunikacja wiary. Wybrane problemy aksjologii w społeczeństwie informacyjnym. Olsztyn: Wyd. Algraf.
Google Scholar
Sokołowski, Marek. 2012. W lustrze mediów. Wizerunki wybranych subkultur, grup społecznych i zawodowych. Toruń: Wydawnictwo Adam Marszałek.
Google Scholar
Sztompka, Paweł. 2005. Socjologia wizualna. Fotografia jako metoda badawcza. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Google Scholar
Światy dzieciństwa. Infantylizacje w literaturze i kulturze, edited by Małgorzata Chrobak and Katarzyna Wądolny-Tatar. 2016. Kraków: Universitas.
Google Scholar
Valaskivi, Katja. 2013. „A brand new future? Cool Japan and the social imaginary of the branded nation.” Japan Forum 25(4): 485-504.
Google Scholar
Wertenstein-Żuławski, Jerzy. 1993. Między nadzieją a rozpaczą: [rock, młodzież, społeczeństwo]. Warszawa: Instytut Kultury.
Google Scholar
Wrzesień, Witold. 2013. Krótka historia młodzieżowej subkulturowości. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Google Scholar
Yano, Christine R. 2013. Pink Globalization: Hello Kitty’s Trek across the Pacific. London: Duke University Press.
Google Scholar