W 1999 roku Kongregacja ds. Edukacji Chrześcijańskiej zatwierdziła dokument Ratio ¡iisi Uutionis sacerdotalis pro Polonia przygotowana przez Konferencję Episkopatu Polski, This fíitto rozpoczyna proces przeglądu formacji kandydatów do kapłaństwa w całym okresie wieś. Jest to ważny proces, bardzo delikatny i trudny do przeprowadzenia, zwłaszcza we wspólnotach zakonnych, którym powierzona jest formacja przyszłych kapłanów zakonnych. Tam Ratio polacca zostało sformułowane na potrzeby seminariów diecezjalnych, ale jego wprowadzenie jest obowiązkowe to także zależy od zakonników, którzy organizując formację swoich współbraci, muszą jednocześnie wprowadzając ich w życie zakonne, przeżywane zgodnie z charyzmatem ich instytutu. W tym sensie dokument Konferencji Episkopatu Polski jest początkiem wyzwania dla osób odpowiedzialnych za formację zakonną kandydatów do kapłaństwa. 14 października 2000 r salezjanie zaangażowali się w formację we wspólnocie postnowicjatu i studentatu teologicznego [,ad zebrali się, aby zastanowić się, jak odpowiedzieć na te nowe potrzeby. Ten wkład zaproponowano jako punkt wyjścia do ich dyskusji. Naświetlanie problemu salezjańskiego kontekstu formacji początkowej salezjanów aspirujących do kapłaństwa, autor przedstawia oratoryjne korzenie salezjańskiej wspólnoty formacyjnej, teologiczne przesłanki a ter formacyjny, który musi uwzględniać formację salezjańską i specyficzną formację kapłańską przyszłych księży salezjanów. Następnie spróbuj zagłębić się w niektóre wymiary salezjański kontekst formacji początkowej salezjanów aspirujących do kapłaństwa, w tym: le íinalilá procesu formacyjnego, formacji duszpasterskiej i intelektualnej, formatorów i ich przymiotów, szczególne cechy salezjańskiej wspólnoty formacyjnej. Skończ swoją pracę, przedstawiając pewne wyzwania dla salezjańskich wspólnot formacyjnych, spowodowane potrzebą aktualizacji formacji księży salezjanów według norm Polskiego Ratio.
Pobierz pliki
Zasady cytowania