Arends, Richard. 1995. Uczymy się nauczać. Translated by Krzysztof Kruszewski. Warszawa: Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne.
Google Scholar
Bandura, Ludwik. 1972. O procesie uczenia się. Warszawa: Państwowe Zakłady Wydawnictw Szkolnych.
Google Scholar
Chase, Susan E. 2009. „Wywiad narracyjny. Wielość perspektyw, podejść, głosów.” In Metody badań jakościowych, vol. 2, edited by Norman K. Denzin and Yvonna S. Lincoln, 15-57. Warszawa: Wydawnictwo PWN.
Google Scholar
Everts, Hans. 2005. „Doradztwo rówieśnicze.” In Nauczyciel wychowawca, edited by Garry Hornby, Eric Hall and Carol Hall, 111-128. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.
Google Scholar
Góralczyk, Ewa. 2007. Nauczycielem być… Jak zapanować nad trudnymi zachowaniami uczniów i porozumieć się z klasą. Poradnik nauczyciela, wychowawcy, pedagoga. Warszawa: Fraszka Edukacyjna.
Google Scholar
Grzegorzewska, Maria. 2021. Listy do młodego nauczyciela. Warszawa: Wydawnictwo APS.
Google Scholar
Hornby, Garry. 2005. „Nauczyciele i doradztwo.” In Nauczyciel wychowawca, edited by Garry Hornby, Eric Hall and Carol Hall, 7-23. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.
Google Scholar
Kreutz, Mieczysław. 1947. Osobowość nauczyciela – wychowawcy. Warszawa: Instytut Wydawniczy Nasza Księgarnia.
Google Scholar
Kupisiewicz, Czesław and Małgorzata Kupisiewicz. 2009. Słownik pedagogiczny. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Google Scholar
Kwaśnica, Robert. 2014. „Wprowadzenie do myślenia o nauczycielu.” In Pedagogika. Podręcznik akademicki, edited by Zbigniew Kwieciński and Bogusław Śliwerski, 291-319. Warszawa: PWN Publishing House
Google Scholar
Kwaśnica, Robert. 1987. Dwie racjonalności. Od filozofii sensu ku pedagogice ogólnej. Wrocław: DSW Publishing.
Google Scholar
Lasota, Agnieszka and Emilia Pisarzowska. 2016. „Pożądane cechy osobowości nauczyciela-pedagoga w ujęciu klasycznych i współczesnych koncepcji.” Pedagogika Przedszkolna i Wczesnoszkolna 4/1(7): 77-88.
Google Scholar
Mihułka, Krystyna. 2018. „Walory osobowe nauczyciela w opinii uczniów. Przegląd współczesnych badań.” Czasopismo dla nauczycieli. Języki obce w szkole, 4: 99-104.
Google Scholar
Nosek-Kozłowska, Katarzyna. 2021. „Kompetencje kluczowe.” In Kalejdoskop. Współczesne pojęcia pedagogiczne, edited by Maria Czerepaniak-Walczak and Stanisław Iwasiow, 272-281. Szczecin: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego.
Google Scholar
Nosek, Katarzyna. 2018. Migracja zarobkowa a poczucie jakości życia rodzin transnarodowych. Olsztyn: Wydawnictwo Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego.
Google Scholar
Okoń, Wincenty. 1987. Słownik pedagogiczny. Warszawa: Wydawnictwo PWN.
Google Scholar
Okoń, Wincenty. 2004. Nowy słownik pedagogiczny. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie „ŻAK”.
Google Scholar
Okoń, Wincenty. 1959. Osobowość nauczyciela. Rozprawy J.Wł. Dawida, Z. Mysłakowskiego, St. Szumana, M. Kreutza, St. Baleya. Warszawa: Wydawnictwo PZWS.
Google Scholar
Panek, Wenacjusz. 2001. „Psychologiczna charakterystyka nauczyciela pracującego z uczniem zdolnym w szkole.” Annales Universitatis Mariae Curie-Skłodowska Lublin – Polonia 14: 231-253.
Google Scholar
Prucha, Jan. 2006. „Pedeutologia.” In Pedagogika. Pedagogika wobec edukacji, polityki oświatowej i badań naukowych, vol. 2, edited by Bogusław Śliwerski, 293-316. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.
Google Scholar
Rozłucka, Alina Zofia. 2022. Teoria, Socjoterapia, Praktyka. Olsztyn: Wydawnictwo Bookpress.eu.
Google Scholar
Rubaj, Marzena. 2015. „Praca z grupą w socjoterapii.” In Socjoterapia w pracy z dziećmi i młodzieżą. Programy zajęć, edited by Ewa Grudziewska, 9-32. Warszawa: Wydawnictwo Difin.
Google Scholar
Sobek, Jan. 2009. Praca z grupą. Kompetencje trenera. Materiały szkoleniowe LECHAA Consulting, Lublin.
Google Scholar
Stake, Robert E. 2010. „Jakościowe studium przypadku.” In Metody badań jakościowych, vol. 1, edited by Norman K. Denzin and Yvonna. S. Lincoln, 623-654. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Google Scholar
Śnieżyński, Marian. 2009. „Relacje interpersonalne na wyższej uczelni.” In Współczesne wyzwania dydaktyki szkoły wyższej, edited by Agnieszka Domagała-Kręcioch and Olga Wyżga, 189-207. Kraków: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego.
Google Scholar
Wyszyńska, Grażyna. 2008. „Hermenetyczne inspiracje w myśleniu o nauczycielu.” In Nauczyciel: misja czy zawód? Społeczne i profesjonalne aspekty roli, edited by Paweł Rudnicki, Barbara Kutrowska and Mirosława Nowak-Dziemianowicz, 25-45. Wrocław: Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej.
Google Scholar
Zawada, Izabela. 2013. „Przestrzeń edukacyjna klasy szkolnej.” Roczniki Pedagogiczne 2: 75-94.
Google Scholar
Żebrowski, Jan. 2007. „Współczesny nauczyciel-wychowawca i jego świat wartości.” Studia Gdańskie 4: 163-176.
Google Scholar
Żywucka-Kozłowska, Elżbieta. 2014. „Osobowość nauczyciela akademickiego a efektywność kształcenia.” Accessed on: 5.06.2024. https://elib.ggau.by/bitstream/123456789/7657/1/104-107.pdf.
Google Scholar