Publicado: 2025-11-17

Krzysztofa Hegendorfera „Racja studiowania” jako przykład recepcji renesansowej myśli pedagogicznej w Akademii Lubrańskiego

Michał Nowicki
Saeculum Christianum. Pismo Historyczne
Sección: Rozprawy i Artykuły
https://doi.org/10.21697/sc.2025.32.2.12

Resumen

Abstrakt

Celem opracowania jest ukazanie recepcji renesansowej szkolnej myśli pedagogicznej w rozprawie Krzysztofa Hegendorfera Racja studiowania z 1534 r., przeznaczonej dla uczniów Akademii Lubrańskiego. Przeprowadzona analiza wykazała, że głównym źródłem inspiracji była humanistyczna myśl Erazma z Rotterdamu, czerpana z różnych jego dzieł pedagogicznych, ale dostosowana do lokalnych potrzeb.

Descargar archivos

Normas de citación

Nowicki, M. (2025). Krzysztofa Hegendorfera „Racja studiowania” jako przykład recepcji renesansowej myśli pedagogicznej w Akademii Lubrańskiego . Saeculum Christianum. Pismo Historyczne, 32(2), 151–161. https://doi.org/10.21697/sc.2025.32.2.12

##plugins.themes.libcom.share##

Licencia

Creative Commons License

Esta obra está bajo una licencia internacional Creative Commons Atribución-SinDerivadas 4.0.


##plugins.themes.libcom.BOCookieBarText##