Opublikowane: 2014-07-01

Dydaktyka dialogu w perspektywie budowania wspólnoty dydaktycznej i osobowej

Teresa Mazan
Studia nad Rodziną
Dział: Artykuły
https://doi.org/10.21697/snr.2014.34.1.07

Abstrakt

Niniejsze rozważania o werbalizacji emocji jako polu zwiększania wolności wewnętrznej i dojrzałości osoby oraz istotnej płaszczyźnie nawiązywania wspólnototwórczego dialogu, stanowią konsekwencję swoistego eksperymentu naturalnego, który zaistniał podczas niedługiego wyjazdu kilkorga reprezentantów Wydziału Studiów nad Rodziną UKSW w ramach programu Erasmus w pierwszej połowie roku akademickiego 2013/14. Program ten, poświęcony dydaktyce dialogu w kontekście europejskiego dziedzictwa kulturowego, przyniósł szczególne owoce nie tylko na płaszczyźnie intelektualnej, lecz przede wszystkim w zakresie tworzenia wspólnoty dydaktycznej i rozwoju kompetencji społecznych jego uczestników. Poniższe opracowanie stanowi interdyscyplinarne ujęcie kilku wątków szczególnie istotnych dla dydaktyki dialogu w perspektywie przełamywania niektórych ograniczeń dojrzałości człowieka: problemu złożoności słownictwa i struktury językowego obrazu świata, trudności w nazywaniu i wyrażaniu emocji oraz dialogu jako narzędzia w zwiększaniu stopnia wolności wewnętrznej i budowania autentycznie ludzkiej – a nie tylko dydaktycznej – wspólnoty.

Słowa kluczowe:

dydaktyka dialogu, wspólnota dydaktyczna, wspólnota osobowa

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Mazan, T. (2014). Dydaktyka dialogu w perspektywie budowania wspólnoty dydaktycznej i osobowej. Studia Nad Rodziną, 18(1(34), 97–109. https://doi.org/10.21697/snr.2014.34.1.07

Cited by / Share


Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.