Bębas S. – Jędrzejko M.Z., Cyberprzestrzeń – próba diagnozy głównych zagrożeń (w:) Cyfrowe dzieci. Zjawisko, uwarunkowania, kluczowe problemy, red. Bębas S. i inni, Warszawa-Milanówek 2017
Borkowska A. – Witkowska M., Sharenting i wizerunek dziecka w sieci. Poradnik dla rodziców, Warszawa 2020
Centrum Badania Opinii Społecznej, Komunikat z badań – Korzystanie z internetu, 85/2020
Chrostowska B., Sharenting - skala i wielowymiarowość zjawiska (nierozważnego) ujawniania przez rodziców informacji o dzieciach w mediach społecznościowych, „Problemy wczesnej edukacji” 4/43 (2018)
Council of Europe, Digital citizenship…and your child. What every parent needs to know and do, 2019
Damkjaer M.S., Sharenting=Good Parenting?. Four parental approaches to sharenting on Facebook (w:) Digital Parenting: the challenges for families in the digital age, Mascheroni G., Ponte C., Jorge A. (red.), Yearbook 2018
Dylemat społeczny (The Social Dilemma), reż. Orlowski J., scen. Coombe D., Curtis V., Orlowski J., wyst. Gisondo S., Hayward K., USA 2020.
Filmy:
Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę, Rzecznik Praw Obywatelskich, Patotreści w internecie. Raport o problemie, Warszawa 2019.
Gliniecka M., Multimedialne opowieści w blogach nastolatków, Słupsk 2020.
https://fdds.pl/co-robimy/raporty-z-badan.html.
https://www.nask.pl.
Iwanicka A., Cyfrowy świat dzieci we wczesnym wieku szkolnym, Poznań 2020.
Jabłońska M. R., Człowiek w cyberprzestrzeni. Wprowadzenie do psychologii Internetu, Łódź 2018.
Ministerstwo Zdrowia i Krajowe Biuro do Spraw Przeciwdziałania Narkomanii, Nowoczesne technologie a nasze dzieci. Poradnik dla rodziców. Co każdy rodzic powinien wiedzieć na temat korzystania przez dziecko z nowoczesnych technologii, 2018
NASK, Nastolatki 3.0. Wybrane wyniki ogólnopolskiego badania uczniów w szkołach, 2016.
NASK, Raport 2018.
Polak Z. i inni, Zagrożenia internetowe. Wybrane zjawiska, NASK, Warszawa 2015.
Shapiro J., Nowe cyfrowe dzieciństwo. Jak wychowywać dzieci by radziły sobie w usieciowionym świecie, Warszawa 2020.
Turkle S., Samotni razem. Dlaczego oczekujemy więcej od zdobyczy techniki, a mniej od siebie nawzajem, Kraków 2013.
Twenge J.M., iGen: dlaczego dzieciaki dorastające w sieci są mniej zbuntowane bardziej tolerancyjne mniej szczęśliwe - i zupełnie nieprzygotowane do dorosłości* i co to oznacza dla nas wszystkich, Sopot 2019.
Wiśniewski M.R., Wszyscy jesteśmy cyborgami, Wołowiec 2019.
Wiśniewski M. i inni, Mowa nienawiści, mowa pogardy. Raport z badania przemocy werbalnej wobec grup mniejszościowych, 2016, https://www.batory.org.pl/upload/files/pdf/ MOWA_NIENAWISCI_MOWA_POGARDY_INTERNET.pdf (dostęp: 15.07.2021).
Google Scholar