Leslie Abramson, Hitchcock and the Anxiety of Authorship, Palgrave Macmillan, New York 2015.
Google Scholar
Wojciech Browarny, Opowieści niedyskretne: formy autorefleksyjne w prozie polskiej lat dziewięćdziesiątych, WUWr, Wrocław 2002.
Google Scholar
Francesco Casetti, Luciana Bohne, Antonioni and Hitchcock: Two Strategies of Narrative Investment, „SubStance: A Review of Theory and Literary Criticism” 1986, Vol. 15, No. 3.
Google Scholar
Gilles Deleuze, Kino. 1: Obraz-ruch. 2: Obraz-czas, tłum. J. Margański, Słowo/obraz terytoria, Gdańsk 2008.
Google Scholar
William Drumin, Thematic and Methodological Foundations of Alfred Hitchcock’s Artistic Vision, Edwin Mellen Press, New York 2004.
Google Scholar
John Fawell, Stage Fright: Alfred Hitchcock’s Fear of Acting, „Film Criticism” 2001, Vol. 26, No. 1.
Google Scholar
Thomas Hemmeter, Hitchcock’s Narrative Modernism: Ironies of Fictional Time, [w:] A Companion to Hitchcock, eds. T. Leitch, L. Poague, Wiley–Blackwell, Malden, MA–Oxford.
Google Scholar
Marek Hendrykowski, Adaptacja jako przekład intersemiotyczny, „Przestrzenie Teorii” 2013, nr 2.
Google Scholar
Selwyn Jepson, Man Running, Hurlingham Books, London 1948.
Google Scholar
Magdalena Karkiewicz, Metalepsa jako strategia narracyjna w dziełach literackich i filmowych (analiza zjawiska na wybranych przykładach), „Załącznik Kulturoznawczy” 2015, nr 2.
Google Scholar
Kino klasyczne, red. T. Lubelski, I. Sowińska, R. Syski, TAiWPN Universitas, Kraków 2011.
Google Scholar
Tomasz Kłys, Film fikcji i jego dominanty, WN Semper, Warszawa 1999.
Google Scholar
Tomasz Kłys, Poetyka negatywna w filmie: Zarys problematyki, [w:] Studia Filmoznawcze, t. 14: Film: symbol i tożsamość, red. J. Trzynadlowski, WUWr, Wrocław 1992.
Google Scholar
András Kovács, Screening Modernism. European Art Cinema: 1950–1980 (Cinema and Modernity), The University of Chicago Press, Chicago – London 2007.
Google Scholar
Krzysztof Loska, Hitchcock – autor wśród gatunków, Rabid, Kraków 2002.
Google Scholar
Stanford M. Lyman, Marvin B. Scott, Stage Fright and the Problem of Identity, [w:] idem, A Sociology of the Absurd, General Hall, Inc., New York 1989.
Google Scholar
Patrick McGilligan, Alfred Hitchcock: życie w ciemności i pełnym świetle, tłum. J. Matys, A. i A. Nermerowie, I. Stąpor, WK „Twój Styl”, Warszawa 2005.
Google Scholar
Tania Modleski, The Women Who Knew Too Much. Hitchcock and Feminist Theory, Routledge – Taylor & Francis Group, New York – London 2016.
Google Scholar
John Orr, Hitchcock and Hume Revisited: Fear, Confusion, and Stage Fright, „Film- -Philosophy” 2007, Vol. 11, No. 1.
Google Scholar
Jacek Ostaszewski, Historia narracji filmowej, TAiWPN Universitas, Kraków [cop. 2018].
Google Scholar
Jacek Ostaszewski, Narrator niewiarygodny w filmie fabularnym, „Kwartalnik Filmowy” 2010, nr 71–72.
Google Scholar
Jacek Ostaszewski, Nowe kino, nowa narracja, [w:] Kino epoki nowofalowej, red. T. Lubelski, I. Sowińska, R. Syska, TAiWPN Universitas, Kraków 2015.
Google Scholar
Mirosław Przylipiak, Kino stylu zerowego. Dwadzieścia lat później, wyd. 2 popr. i rozsz., GWP, Sopot 2016.
Google Scholar
Mirosław Przylipiak, Narrator literacki, „narrator” filmowy, [w:] Studia Filmoznawcze, t. 9: Problemy poznawania dzieła filmowego, red. J. Trzynadlowski, WUWr, Wrocław 1990.
Google Scholar
Artur Sandauer, Samobójstwo Mitrydatesa, [w:] idem, Pisma zebrane, t. 2: Studia historyczne i teoretyczne, Spółdzielnia Wydawnicza Czytelnik, Warszawa 1985.
Google Scholar
Donald Spoto, Alfred Hitchcock, tłum. J.S. Zaus, Alfa, Warszawa 2000.
Google Scholar
François Truffaut, Hitchcock / Truffaut, współpraca H. Scott, tłum., oprac. i posłowie T. Lubelski, „Świat Literacki”, Izabelin 2005.
Google Scholar
Boris Uspienski, Poetyka kompozycji. Struktura tekstu artystycznego i typologia form kompozycji, tłum. P. Fast, Śląsk, Katowice 1997.
Google Scholar
Peter Verstraten, Film Narratology, Toronto University Press, Toronto 2009.
Google Scholar
Michael Walker, Hitchcock’s Motifs, Amsterdam University Press, Amsterdam 2005.
Google Scholar