Bielańska Anita, Spadkobiercy neorealizmu i włoskie kino gatunków, [w:] Historia kina tom III: Kino epoki nowofalowej, red. T. Lubelski, I. Sowińska, R. Syska, Universitas, Kraków 2015.
Google Scholar
Bondanella Peter, Italian Cinema from Neorealism to the Present, Continuum, New York 1983.
Google Scholar
Cottino-Jones Marga, Il portiere di notte, The Sexual Power Game and its Impact on Women and Men, Macmillan, New York 2010.
DOI: https://doi.org/10.1057/9780230105485_8
Google Scholar
Jefferson Kline T., Orfeusz transcendujący: Ostatnie tango w Paryżu Bertolucciego, tłum. E. Modzelewska-Sikora, „Konteksty” 1992, nr. 3 – 4.
Google Scholar
Kamiński Piotr, Tysiąc i jedna opera, tom I, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2008.
Google Scholar
Kinomisja Pulp Crew, Piękne jak swastyka – krótka historia kina nazisploittion, Europejskie kino gatunków 4, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2023.
Google Scholar
Lichtner Giacomo, Fascism In Italian Cinema Since 1945. The Politics and Aesthetics of Memory, Palgrave Macmillan, New York 2013.
DOI: https://doi.org/10.1057/9781137316622
Google Scholar
Marrone Gaetana, The Gaze and the Labyrinth. The Cinema of Liliana Cavani, Princeton University Press, Princeton, New Jersey 2000.
DOI: https://doi.org/10.1515/9780691236971
Google Scholar
Miczka Tadeusz, Kino włoskie, słowo/obraz terytoria, Gdańsk 2009.
Google Scholar
Moliterno Gino, Historical Dictionary of Italian Cinema, Rowman & Littlefield, Rowman, London 2021.
DOI: https://doi.org/10.5040/9798881822286
Google Scholar
Panorama współczesnej myśli filmowej, red. A. Helman, Universitas, Kraków 1992.
Google Scholar
Ostrowska Joanna, Przemilczane. Seksualna praca przymusowa w czasie II wojny światowej, Marginesy, Warszawa 2018.
Google Scholar
Ravetto Kris, Unmaking of Fascist Aesthetics, University of Minnesota Press, New York 2001.
Google Scholar
Reich Wilhelm, Psychologia mas wobec faszyzmu, tłum. E. Drzazgowska, M. Abraham-Diefenbach, Aletheia, Warszawa 2009.
Google Scholar
Reimer Robert C., Historical Dictionary of Holocaust Cinema, The Scarecrow Press Inc., Plymouth 2012.
DOI: https://doi.org/10.5771/9780810879867
Google Scholar
Sontag Susan, Pod znakiem Saturna, tłum. D. Żukowski, Karakter, Kraków 2014.
Google Scholar
Stiglegger Marcus, Cinema beyond Good and Evil? Nazi Exploitation in the Cinema of the 1970s and its Heritage, [w:] Nazisploitation! The Nazi Image In Low-Brow Cinema Culture, red. Magilow D. H., Bridges E. and Vande Lugt K. T., Continuum, New York 2012.
DOI: https://doi.org/10.5040/9781628928228.ch-001
Google Scholar
Waxman Zoë, Kobiety Holocaustu. Historia feministyczna, tłum. Joanna Bednarek, Wydawnictwo Poznańskie, Poznań 2019.
Google Scholar
Źródła internetowe
Google Scholar
Nocny portier, https://www.imdb.com/find/?q=nocny%20portier&ref_=nv_sr_sm (dostęp: 26.08.2024)
Google Scholar
Liliana Cavini Biography, https://www.lilianacavani.it/en/ (dostęp: 26.08.2024)
Google Scholar
Liliana Cavani on The Night Porter, https://www.youtube.com/watch?v=BesjVkbpcls (dostęp:28.09.2024)
Google Scholar