Opublikowane: 2024-12-31

Planowanie edukacji ekologicznej i klimatycznej w Polsce w świetle dokumentów strategicznych z zakresu zrównoważonego rozwoju

Agnieszka Klimska , Anna Batorczak
Forum Pedagogiczne
Dział: Artykuły i rozprawy
https://doi.org/10.21697/fp.2024.2.1.9

Abstrakt

Na poziomie międzynarodowym wskazania do wdrażania edukacji dla zrównoważonego rozwoju (EZR), uznanej jako warunek konieczny do jego urzeczywistnienia sięgają zaleceń zawartych w dokumencie Agendy 21 – globalnego programu działań przyjętego na Konferencji ONZ „Środowisko i Rozwój” w Rio de Janeiro w 1992 r. Od tego czasu zaistniało wiele zobowiązań do realizacji EZR pod auspicjami UNESCO, która jest wiodącą agencją Narodów Zjednoczonych ds. Edukacji na rzecz Zrównoważonego Rozwoju. W niniejszym artykule zostały omówione najważniejsze zalecenia do realizacji EZR pod przewodnictwem UNESCO, które oddziałują na planowanie edukacji ekologicznej i klimatycznej w Polsce. Przegląd kluczowych dokumentów stanowił podstawę do wypracowania rekomendacji dotyczących organizowania tych rodzajów edukacji, z uwagi na trwające prace nad przygotowaniem Strategicznego Planu Działań w zakresie Edukacji Ekologicznej.  

Słowa kluczowe:

edukacja ekologiczna, edukacja klimatyczna, edukacja na rzecz zrównoważonego rozwoju, UNESCO, Strategiczny Plan Działań w zakresie Edukacji Ekologicznej

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Klimska, A., & Batorczak, A. (2024). Planowanie edukacji ekologicznej i klimatycznej w Polsce w świetle dokumentów strategicznych z zakresu zrównoważonego rozwoju. Forum Pedagogiczne, 14(2.1), 111–122. https://doi.org/10.21697/fp.2024.2.1.9

Cited by / Share

Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.