https://doi.org/10.21697/fp.2024.2.1.9
Na poziomie międzynarodowym wskazania do wdrażania edukacji dla zrównoważonego rozwoju (EZR), uznanej jako warunek konieczny do jego urzeczywistnienia sięgają zaleceń zawartych w dokumencie Agendy 21 – globalnego programu działań przyjętego na Konferencji ONZ „Środowisko i Rozwój” w Rio de Janeiro w 1992 r. Od tego czasu zaistniało wiele zobowiązań do realizacji EZR pod auspicjami UNESCO, która jest wiodącą agencją Narodów Zjednoczonych ds. Edukacji na rzecz Zrównoważonego Rozwoju. W niniejszym artykule zostały omówione najważniejsze zalecenia do realizacji EZR pod przewodnictwem UNESCO, które oddziałują na planowanie edukacji ekologicznej i klimatycznej w Polsce. Przegląd kluczowych dokumentów stanowił podstawę do wypracowania rekomendacji dotyczących organizowania tych rodzajów edukacji, z uwagi na trwające prace nad przygotowaniem Strategicznego Planu Działań w zakresie Edukacji Ekologicznej.
Pobierz pliki
Zasady cytowania
Cited by / Share
Licencja

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.