Opublikowane: 2021-10-27

Edukacja dla bezpieczeństwa versus edukacja na rzecz zrównoważonego rozwoju

Agnieszka Klimska
Forum Pedagogiczne
Dział: Colloquia
https://doi.org/10.21697/fp.2021.1.16

Abstrakt

W artykule został przedstawiony problem praktyki zrównoważonego rozwoju w odniesieniu do wybranych strategii i modeli edukacji. W sytuacji nasilających się zagrożeń dla środowiska społeczno-przyrodniczego i kryzysu ekologicznego uwidacznia się potrzeba modyfikowania programów edukacji sustensywnej. Zaproponowano, aby edukację tę wspierać przedsięwzięciami realizowanymi w ramach edukacji dla bezpieczeństwa. Bezpieczeństwo jest bowiem potrzebą, wartością i dynamicznym procesem społecznym, a działania na jego rzecz silniej mobilizują ludzi do aktywności i zmiany postaw.

Słowa kluczowe:

zrównoważony rozwój, edukacja na rzecz bezpieczeństwa, edukacja sustensywna, edukacja szkolna, praktyka zrównoważonego rozwoju

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Klimska, A. (2021). Edukacja dla bezpieczeństwa versus edukacja na rzecz zrównoważonego rozwoju. Forum Pedagogiczne, 11(1), 263–273. https://doi.org/10.21697/fp.2021.1.16

Cited by / Share


Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.