Opublikowane: 2021-12-31

Uniwersyteckie przestrzenie współpracy wzmacniające postawy proinnowacyjne społeczności akademickiej

Aleksandra Kulpa-Puczyńska
Forum Pedagogiczne
Dział: Colloquia
https://doi.org/10.21697/fp.2021.2.21

Abstrakt

Artykuł i podjęty w nim temat wpisują się w dyskusję dotyczącą proinnowacyjnego charakteru szkoły wyższej - podając przykłady działań (głównie edukacyjnych) na rzecz innowacji w kampusie uczelni i poza nim oraz odnosząc się do tendencji w analizowanych obszarach. W tekście ograniczono się do społecznego wymiaru innowacji, zmieniających m.in. sposób postrzegania świata i relacji międzyludzkich, dotyczących także organizacji miejsc i metod (współ)pracy. Celem artykułu jest również zwrócenie uwagi na udział studentów, nauczycieli akademickich w różnych aktywnościach (też proinnowacyjnych) nietradycyjnej infrastruktury społecznej. Analizując problemy, oparto się na studiach literatury, m.in. raportów z badań nad innowacyjnością jak i na doświadczeniach zawodowych autorki związanych z nowymi przestrzeniami edukacji, próbując także odpowiedzieć na pytanie: czy współdziałanie w ramach opisanych przestrzeni może wzmocnić postawy proinnowacyjne, także przyszłych pedagogów?

[1]

Słowa kluczowe:

uniwersytet, przestrzenie współpracy, postawy proinnowacyjne, społeczność akademicka, edukacja na rzecz innowacji, kooperacja uczelni ze środowiskiem lokalnym

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Kulpa-Puczyńska, A. . (2021). Uniwersyteckie przestrzenie współpracy wzmacniające postawy proinnowacyjne społeczności akademickiej. Forum Pedagogiczne, 11(2), 285–295. https://doi.org/10.21697/fp.2021.2.21

Cited by / Share


Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.