REFERENCES
Google Scholar
Bonowicz Wojciech (2020), Tischner. Biografia. Kraków.
Google Scholar
Dąbrowski Andrzej (2020), Myślenie krytyczne: kilka uwag historycznych i teoretycznych, „ARGUMENT: Biannual Philosophical Journal , 2/10, 263–287.
Google Scholar
Dąbrowski Szymon (2016), Pedagogika religii Józefa Tischnera. W poszukiwaniu nowego modelu edukacji religijnej. Słupsk.
Google Scholar
Dąbrowski Szymon (2017), Spór o polską pedagogikę religii – między tradycją a współcze-snością, [w:] Edukacja - wartości - kontrowersje, red. Szymon Dąbrowski, Małgorzata Ob-rycka, Gdańsk, 87-114.
Google Scholar
Dąbrowski Szymon (2018a), Fenomenologiczne badania społeczne inspiracją dla polskiej pedagogiki religii, „Karto-Teka Gdańska”, 1/2, 33-47.
Google Scholar
Dąbrowski Szymon (2018b), „Spór o istnienie szkoły” - krytyczna edukacja ró(w/ż)nościowa, [w:] Horyzonty i perspektywy edukacji równościowej, red. Grzegorz Pie-karski, Marta Anna Sałapata, Gdańsk, 389-404.
Google Scholar
Dąbrowski Szymon (2021), Myślenie filozoficzne w edukacji religijnej. Spór Józefa Tischnera z polskim tomizmem w perspektywie pedagogicznoreligijnej, Toruń.
Google Scholar
Denek Kazimierz, Zimny Tomasz, (1999) red. Edukacja jutra: Tatrzańskie Seminarium Nau-kowe, Częstochowa.
Google Scholar
Gawin-Wilk Małgorzata, Szecówka-Nowak Maria (2020), Strategie radzenia sobie polskiej młodzieży ze szkół ponadpodstawowych z wykluczeniem społecznym, „Psychologia Wycho-wania”, 59/17, 25-40.
Google Scholar
Jawor Marek (2019), W stronę egzystencjalnego oblicza filozofii. Spór Józefa Tischnera z tomizmem. Olsztyn.
Google Scholar
Kamińska-Małek Aleksandra, Oleśniewicz Piotr (2020) red., Edukacja jutra: zróżnicowane obszary rozwoju edukacji instytucjonalnej, Warszawa.
Google Scholar
Klus-Stańska Dorota (2018), Paradygmaty dydaktyki. Myśleć teorią o praktyce, Warszawa.
Google Scholar
Malewski Mieczysław (2010), Od nauczania do uczenia się. O paradygmatycznej zmianie w pedagogice. Wrocław.
Google Scholar
Potulicka Eugenia, Rutkowiak Joanna (2010), Neoliberalne uwikłania edukacji, Kraków.
Google Scholar
Tischner Józef (1966), Z problematyki wychowania chrześcijańskiego, „Znak”, 149, 1334-1345.
Google Scholar
Tischner Józef (1968), Z problematyki nauczania, „Znak”,169/170, 903-913.
Google Scholar
Tischner Józef (1991), Zarys filozofii człowieka dla duszpasterzy i artystów, Kraków.
Google Scholar
Tischner Józef (1993), Nieszczęsny dar wolności, Kraków.
Google Scholar
Tischner Józef (1996), Droga Sokratesa i perć Sabały, „Znak”, 11, 41-45.
Google Scholar
Tischner Józef (2001a), Filozofia dramatu, Kraków.
Google Scholar
Tischner Józef (2001b), Spór o istnienie człowieka, Kraków.
Google Scholar
Tischner Józef (2001c), Świat ludzkiej nadziei, Kraków.
Google Scholar
Tischner Józef (2005), Etyka solidarności oraz homo sovieticus, Kraków.
Google Scholar
Sajdak Anna (2013), Paradygmaty kształcenia studentów i wspierania rozwoju nauczycieli akademickich. Teoretyczne podstawy dydaktyki akademickiej, Kraków.
Google Scholar
Śliwerski Bogusław, Rozmus Andrzej (2018) red., Alternatywy w edukacji, Kraków-Rzeszów.
Google Scholar
Śliwerski Bogusław (2020), Pedagogika holistyczna, „Problemy Wczesej Edukacji, 49/2, 7-20.
Google Scholar
Żylińska Marzena (2013), Dydaktyka konstruktywistyczna, Toruń.
Google Scholar