Opublikowane: 2005-06-30

Wpływ Sacrosanctum Concilium na nauczanie teologii: od KL 16 do DFK 16 jako droga do pewnej syntezy

Stefano Rosso
Seminare. Poszukiwania naukowe
Dział: Z problematyki teologicznej
https://doi.org/10.21852/sem.2005.21.15

Abstrakt

Wychodząc od historycznego zarysu formacji umysłowej duchowieństwa od średniowiecza wtedy prof. Stefano Rosso SDB, którego celem było pokazanie, jak zawsze rozumiano Biblię i liturgię jako jądro „zawodowych” podmiotów prezbitera. SC i OT są umieszczone w ciągłości z tą tradycją, nawet jeśli, jak już w nauczaniu przekazanym na seminariach przez Sobór w Poczynając od Trento, muszą zostać zintegrowane z humanistyczno-filozoficznymi, a następnie stać się systematyczny dla dyscyplin teologicznych, a dziś także dla dyscyplin antropologicznych. W jego „Aktualizujący” Sobór Watykański II kładł nacisk na ich podstawową jedność, która jest zakorzeniona w historii zbawienie jako refleksja nad objawionym faktem.

Słowa kluczowe:

Sacrosanctum concilium, formacja liturgiczna, formacja kapłańska, liturgia katolicka

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Rosso, S. (2005). Wpływ Sacrosanctum Concilium na nauczanie teologii: od KL 16 do DFK 16 jako droga do pewnej syntezy. Seminare. Poszukiwania Naukowe, 21, 203–222. https://doi.org/10.21852/sem.2005.21.15

Cited by / Share

Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.