Opublikowane: 2022-11-22

Źródło zasad moralnych w etyce biznesu i etyce marketingu: personalizm versus utylitaryzm

Adam Zadroga
Seminare. Poszukiwania naukowe
Dział: Z problematyki społeczno-pedagogicznej
https://doi.org/10.21852/sem.2017.4.08

Abstrakt

W artykule przeprowadzono dyskurs wokół personalizmu i utylitaryzmu jako dwóch odmiennych źródeł szczegółowych zasad moralnych w etyce biznesu i etyce marketingu. Autor broni tezy głoszącej, że personalistyczna norma moralności jest właściwsza niż utylitaryzm. Celem artykułu jest: (1) ocena utylitarystycznej normy moralności stosowanej w etyki biznesu i marketingu; (2) przedstawienie koncepcji etyki biznesu i etyki marketingu opartej na założeniach personalizmu.

Słowa kluczowe:

norma moralności, personalizm, utylitaryzm, etyka biznesu, etyka marketingu

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Zadroga, A. . . (2022). Źródło zasad moralnych w etyce biznesu i etyce marketingu: personalizm versus utylitaryzm . Seminare. Poszukiwania Naukowe, 38(4), 95–101. https://doi.org/10.21852/sem.2017.4.08

Cited by / Share


Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.