Argyris, Chris i Donald A. Schön. 1995. Organizational Learning II. Theory, Method, and Prac-tic. MA: Addison Wesley.
Google Scholar
Ginsberg, Margery B. i Raymond J. Wlodkowski. 2019. Intrinsic Motivation as the Foundation for Culturally Responsive Social-Emotional and Academic Learning in Teacher Educa-tion. Teacher Education Quarterly, 53-66. Dostęp: 30.04.2022. https://files.eric.ed.gov/fulltext/EJ1231507.pdf.
Google Scholar
Gutiérrez Porlán, Isabel i Louis José Serrano Sánchez. 2016. Evaluation and development of digital competence in future primary school teachers at the University of Murcia. Journal of New Approaches in Educational Research, 5(1), 51-56. Dostęp: 30.04.2022. https://dx.doi.org/10.7821/naer.2016.1.152.
Google Scholar
David A. Kolb on experiential learning. Dostęp: 30.04.2022. https://infed.org/david-a-kolb-on-experiential-learning/.
Google Scholar
Honey, Peter i Alan. Mumford. 1992. The Manual of Learning Styles. Berkshire: Peter Honey Publications.
Google Scholar
Kolb, David A. 1984. Experiential Learning: Experience as the Source of Learning and Devel-opment. Publisher: Prentice-Hall.
Google Scholar
OECD. 2005. The Definition and Selection of Key Competences. Executive Summary. Dostęp: 30.04.2022. https://www.oecd.org/pisa/35070367.pdf.
Google Scholar
Raport Niedopasowanie kompetencyjne w programach wsparcia studentów i doktorantów (2022). Warszawa: Uniwer¬sytet Jagielloński – Centrum Ewaluacji i Analiz Polityk Publicznych. Dostęp: 30.04.2022. https://www.gov.pl/attachment/01bbb7cf-483b-46ec-aff7-d2b1882b8ae6.
Google Scholar
Sasin, Magdalena. 2016. Umiejętności uczenia się studentów pedagogiki. Pedagogika Szkoły Wyższej, 1, 125-142.
Google Scholar
Topa, Danuta. 2009. Samostudiowanie w opinii studentów pedagogiki. W: Współczesne wyzwania dydaktyki szkoły wyższej, red. Agnieszka Domagała-Kręcioch i Olga Wyżga, 162-175. Kraków: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego.
Google Scholar
Vitello, Sylvia, Jackie Greatorex, i Stuart Shaw. 2021. What is competence? A shared interpreta-tion of competence to suport teaching, learning and assessment. Research Report. Dostęp: 30.04.2022. https://files.eric.ed.gov/fulltext/ED616947.pdf.
Google Scholar
Zalecenie Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 18 grudnia 2006 r. w sprawie kompetencji kluczowych w procesie uczenia się przez całe życie. Dostęp: 30.04.2022. https://eur-lex.europa.eu/legal-content/PL/TXT/PDF/?uri=CELEX:32006H0962&from=LT.
Google Scholar
Zalecenie Rady z dnia 22 maja 2018 r. w sprawie kompetencji kluczowych w procesie uczenia się przez całe życie. Dostęp: 30.04.2022. https://eur-lex.europa.eu/legal-content/PL/TXT/PDF/?uri=OJ:C:2018:189:FULL&from=DE.
Google Scholar