Boguszewski, Rafał (oprac.). (2018). Aspiracje Polaków w latach 1998, 2008 i 2018. Komunikat z badań nr 148/2018. Centrum Badań Opinii Społecznej. Pobrano z: https://www.cbos.pl/SPISKOM.POL/2018/K_148_18.PDF (dostęp: 2018.11).
Cybulska, Agnieszka (oprac.). (2013). Prestiż zawodów. Komunikat z badań nr BS/164/2013. Centrum Badań Opinii Społecznej. Pobrano z: https://www.cbos.pl/SPISKOM.POL/2013/K_164_13.PDF (dostęp: 2013.11).
EdWeek Research Center. (2022). 1st Annual Merrimack College Teacher Survey: 2022 Results. Massachusetts: Merrimack College. Pobrano z: https://www.edweek.org/products/todays-teachers-are-deeply-disillusioned-survey-data-confirms (dostęp: 2022.04.14).
Komisja Europejska/EACEA/Eurydice. (2017). The Teaching Profession in Europe: Practices, Perceptions, and Policies. Eurydice Report. Luxembourg: Publications Office of the European Union. Pobrano z: https://op.europa.eu/en/publication-detail/-/publication/36bde79d-6351-489a-9986-d019efb2e72c (dostęp: 2017.01.19).
Ministerstwo Edukacji i Nauki (2022). Na jakie zawody będzie zapotrzebowanie na rynku pracy?. Pobrano z: https://www.gov.pl/web/edukacja-i-nauka/na-jakie-zawody-bedzie-zapotrzebowanie-na-rynku-pracy (dostęp: 2022.02.07).
Młodzi Polacy na rynku pracy 2021. Raport PwC, Well.hr i Absolvent Consulting. (2021). Pozyskano z: https://www.pwc.pl/pl/publikacje/mlodzi-polacy-na-rynku-pracy-2021.html. (dostęp: 2021.05).
NACE. (2022). The attributes employers want to see on college students’ resumes. National Association of Colleges and Employers. Pobrano z: https://www.naceweb.org/about-us/press/the-attributes-employers-want-to-see-on-college-students-resumes/ (dostęp: 2022.02.15).
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 sierpnia 2017 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli (Dz. U. 2017, poz. 1575). (2017). Pobrano z: https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU20170001575/O/D20171575.pdf
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 stycznia 2018 r. w sprawie podstawy programowej kształcenia ogólnego dla liceum ogólnokształcącego, technikum oraz branżowej szkoły II stopnia, Dz.U. z 2018 r. poz. 467. (2018). Pobrano z: https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU20180000467/O/D20180467.pdf
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 16 maja 2019 r. w sprawie podstaw programowych kształcenia w zawodach szkolnictwa branżowego oraz dodatkowych umiejętności zawodowych w zakresie wybranych zawodów szkolnictwa branżowego. (Dz. U. 2019, poz. 991). (2019). Załącznik nr 8 Pobrano z: https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU20190000991/O/D20190991-03.pdf
Spadło, Żaneta (2022). Mocne i słabe strony – co mówić na rozmowie kwalifikacyjnej? LiveCarrer. Pobrano z: https://www.livecareer.pl/porady-zawodowe/mocne-i-slabe-strony (dostęp: 2022.05.11).
Google Scholar