Bałandynowicz, Andrzej. 2009. „Paradygmat konfliktu, przemocy, dewiacji i śmierci w rodzinie a racjonalizacja dziecka.” In Dziecko w zmieniającej się przestrzeni życia. Obrazy dzieciństwa, edited by Jadwiga Izdebska and Joanna Szymanowska, 69-94. Białystok: Wydawnictwo Uniwersyteckie Trans Humana.
Google Scholar
Baron, Beata. 2014. „Sieroctwo społeczne – pojęcie kontrowersyjne?” Problemy Opiekuńczo- Wychowawcze 1: 12-18.
Google Scholar
Cian, Luciano. 2001. System zapobiegawczy św. Jana Bosko. Warszawa: Wydawnictwo Salezjańskie.
Google Scholar
Corsi, Michele. 2010. Alla scuola del Beato Alfonso Maria Fusco. Roma: Edizione riservata.
Google Scholar
D’Antuoni, Luigi. 1898. Cenni storici della Piccola Casa Della Provvidenza dell’Instiuto Battistino del Nazareno in Angri. Angri: Edizione Tipografia Battistino Vescovile.
Google Scholar
Doniec, Renata. 2011. „Rodzina w poszukiwaniu intymności. Na przykładzie przemian modelu rodziny.” Pedagogika społeczna 1: 19-31.
Google Scholar
Dziewiecki, Marek. 2003. Osoba i wychowanie. Pedagogika personalistyczna w praktyce. Kraków: Wydawnictwo Rubikon.
Google Scholar
Echavarria, Martin. 2008. „Dziecko i jego wychowanie według św. Tomasza z Akwinu.” In Dziecko. Studium interdyscyplinarne, edited by Ewa Sowińska et al., 57-83. Lublin: Wydawnictwo KUL.
Google Scholar
Fusco, Alfons, Maria. 2009. Regolamento per una giovane che vuole essere tutta di Gesú. Roma: Edizione riservata.
Google Scholar
Garofalo, Salvatore. 1978. Operatio di Dio. Roma: Libreria Editrice Vaticana.
Google Scholar
Gremigni, Gilla V. 2010. Il Padre degli orfani. Roma: Ristampa.
Google Scholar
Izdebska, Irena. 2015. „Wielowymiarowość przestrzeni życia współczesnego dziecka.” Zagadnienia Społeczne 2(4): 9-21.
Google Scholar
Kelm, Albin. 2000. Węzłowe problemy pedagogiki opiekuńczej. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie “Żak”.
Google Scholar
Konopczyński, Marek. 2009. „Wymiary przestrzeni życia dziecka. Proces de stygmatyzacji w perspektywie twórczej resocjalizacji.” In Dziecko w zmieniającej się przestrzeni życia. Obrazy dzieciństwa, edited by Jadwiga Izdebska and Joanna Szymanowska, 45-51. Białystok: Wydawnictwo Uniwersyteckie Trans Humana.
Google Scholar
Krąpiec, Albert. 1989. Ja – człowiek. Lublin: TN KUL.
Google Scholar
Lecce, Margherita M. 1989. “Don Alfonso M. Fusco paterno apostolo dei giovani.” L’Osservatore Romano 4: 3-4.
Google Scholar
Łakoma, Sylwia. 2014. „Rodzina dysfunkcyjna. Przyczyny i ich charakterystyka.” Problemy Opiekunczo-Wychowawcze 7: 20-27.
Google Scholar
Łącka, Monika. 2015. „W przytulaniu jesteśmy dobre.” Gość Niedzielny Krakowski 8. Accessed by: 19.06.2023. https://krakow.gosc.pl/doc/2360292.W-przytulaniu-jestesmy-dobre.
Google Scholar
Łuczyński, Andrzej. 2018. Młodzież zagrożona wykluczeniem. Prewencyjny potencjał pedagogii ks. Jana Bosko. Lublin: Towarzystwo Naukowe KUL.
Google Scholar
Magier, Piotr. 2013. „O pedagogicznym rozumieniu «dobra dziecka».” In Dziecko w przestrzeni życia społecznego, edited by Jadwiga Daszykowska and Andrzej Łuczyński, 27-50. Stalowa Wola: WZNOS KUL.
Google Scholar
Okoń, Wincenty. 1998a. „Dziecko trudne.” In Nowy słownik pedagogiczny, 83. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe “Żak”.
Google Scholar
Okoń, Wincenty. 1998b. „Dziecko.” In Nowy słownik pedagogiczny, 82-83. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe “Żak”.
Google Scholar
Pantano, Lina. 2016. Sant’Alfonso Maria Fusco. Tutto per la gloria di Dio e il bene delle anime. Gorle: Vear.
Google Scholar
Pietruszka, Lidia. 2015. Wychowanie dzieci w rodzinach ubogich. Lublin: Wydawnictwo KUL.
Google Scholar
Pietruszka, Lidia. 2017. Rodzina i szkoła. O współpracy nauczycieli-wychowawców z rodzicami w procesie edukacji wczesnoszkolnej. Lublin: Wydawnictwo KUL.
Google Scholar
Pomykało, Wojciech. 1991. „Dziecko.” In Encyklopedia pedagogiczna, edited by Wojciech Pomykało, 152-158. Warszawa: Fundacja INNOWACJA.
Google Scholar
Ricciardi, Antonio. 2016. Da Angri al Mondo: il Sorriso di Dio. Alfonso Maria Fusco (1839-1910). Consenza: Progetto 2000.
Google Scholar
Salamucha, Agnieszka. 2013. „Pojęcie dziecka i dzieciństwa w naukach społecznych. Analiza semiotyczna.” In Dziecko w przestrzeni życia społecznego, edited by Jadwiga Daszykowska and Andrzej Łuczyński, 11-26. Stalowa Wola: WZNOS KUL.
Google Scholar
Sikora, Iwona. 2011. „Psychologiczne aspekty zaburzeń zachowania u dzieci.” In Dziecko zagrożone wykluczeniem. Elementy diagnozy, działania profilaktyczne i pomocowe, edited by Krzysztof Biel and Justyna Kusztal, 39-73. Kraków: Wydawnictwo WAM.
Google Scholar
Tedesco, Eliodoro.1994. Profilo biografico del venerabile don Alfonso Maria Fusco. Angri: Suore di San Giovanni Battista.
Google Scholar
Tytko, Marek M. 2014. „Kultura miłosierdzia.” Kurier Dzielnicy XI 2: 1.
Google Scholar
Vassalluzzo, Mario. 2001. Provvidenza provvedi! Vita ed Opera del Beato Alfonso M. Fusco. Nocera: Edizione “In cammino”.
Google Scholar
Wach, Tomasz. 2014. Profilaktyka i resocjalizacja nieletnich. Zagrożonych uzależnieniami od środków psychoaktywnych. Warszawa: Difin.
Google Scholar
Zaremba, Katarzyna. 2016. „Nieprzystosowanie społeczne młodzieży jako implikacja niewydolnej opieki i wychowania w rodzinie.” In Opieka, wychowanie, wsparcie. Współczesne wyzwania dla teorii i praktyki pedagogicznej, edited by Lida Pietruszka, 79-103. Lublin: Wydawnictwo KUL.
Google Scholar