Opublikowane: 2000-06-30

Wychowanie w szkole katolickiej

Henryk Stawniak , Paweł Wawrzyńczak
Seminare. Poszukiwania naukowe
Dział: Z problematyki społeczno-pedagogicznej
https://doi.org/10.21852/sem.2000.17

Abstrakt

Pedagog szkoły katolickiej. Realizacja zadań i celów szkoły katolickiej zależy nie tylko od wyborów nauczanych przedmiotów i programów edukacyjno-dydaktycznych, ale raczej przez ludzi zajmuje się szkołami. Właśnie nauczyciele poprzez swoją pracę i świadectwo stają się ważnymi bohaterami wychowawczej misji Kościoła w szkołach. Artykuł przedstawiony oraz dowód przedstawienia osoby wychowawcy w szkole katolickiej w świetle kan. 803 § 2 KPK/1983 i innych dokumentów Kościoła. Refleksja autora zaczyna się od komentarza na temat powołania i tożsamości wychowawcy, by następnie przejść do podkreślenia nieodzowne elementy ich profesjonalnego przygotowania szkolnego. Później przychodzi zajmował się problemem pomocy udzielanej wychowawcom przez Kościół.
Mówiąc o powołaniu wychowawcy, autorka rozumie i podejmuje problem, z którego pochodzi
dwa punkty widzenia, to znaczy powołanie świeckich oraz powołanie zakonników i ludzi
konsekrowany.

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Stawniak, H., & Wawrzyńczak, P. (2000). Wychowanie w szkole katolickiej. Seminare. Poszukiwania Naukowe, 16, 251–280. https://doi.org/10.21852/sem.2000.17

Cited by / Share

Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.