Bełza, Magdalena and Dorota Prysak. 2014. „‘Upokorzona’ codzienność osób niepełnosprawnych.” Parezja. Studia i eseje 2: 25-37.
Google Scholar
Bolińska, Marta. 2015. „Wobec zespołu Downa. Poznawanie siebie i świata (na podstawie „Celi” Anny Sobolewskiej).” Studia Filologiczne UJK 28: 37-50.
Google Scholar
Boundy, Laura. 2023. Views of educators working with pupils with Down syndrome on their roles and responsibilities and factors related to successful inclusion. Accessed on: 11.10.2023. https://www.sciencedirect.com/ science/ article/pii/S0891422223001956.
Google Scholar
Brynard, Susette. 2014. Educating Learners with Down Syndrome Successfully: A Narrative Journey. Accessed on: 27.10.2023. https://www.researchgate.net/publication/269954496_Educating_Learners_with_Down_Syndrome_Successfully_A_Narrative_Journey.
Google Scholar
Carbone, Agostino. 2023. The Relationship between Teachers and Pupils with Down Syndrome: A Qualitative Study in Primary Schools. Accessed on: 03.01.2024. https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/36975299/.
Google Scholar
Chowaniec-Rylke, Anna. 2016. “Czy da się wyleczyć zespół Downa? Odnajdywanie sprawczości w systemie biomedycznym przez rodziców osób z zespołem Downa.” Zeszyty Etnologii Wrocławskiej 2 (25): 93-110.
Google Scholar
Chrzanowska, Iwona. 2014. „Nauczanie inkluzyjne w doświadczeniach polskich – podstawy prawne i społeczne uwarunkowania.” Studia Edukacyjne 30: 109-117.
Google Scholar
Danielewicz, Dorota. 2011. „Zaburzenia psychiczne i zaburzenia zachowania u osób z zespołem Downa.” In Trudna dorosłość osób z zespołem Downa. Jak możemy wspomóc?, edited by Beata Kaczmarek, 67-83. Kraków: Impuls.
Google Scholar
Dubiel-Zielińska, Paulina and Piotr Zieliński. 2017. „Kinesiotaping na tle innych metod wspomagania rozwoju dzieci z zespołem Downa.” In Metody i formy pracy z osobami o specjalnych potrzebach edukacyjnych i społecznych – perspektywa life-span. Przewodnik metodyczny, edited by Krystyna Barłóg, 175-184, Rzeszów: Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego.
Google Scholar
Gajdzica, Zenon. 2014. Kategorie sukcesów w opiniach nauczycieli klas integracyjnych jako przyczynek do poszukiwania koncepcji edukacji integracyjnej. Kraków: Impuls.
Google Scholar
Głodkowska, Joanna. 2014. „Podmiotowość a doświadczanie zależności przez osoby z niepełnosprawnością – normalizacja jako narzędzie ideowe rehabilitacji podmiotowej. Człowiek – Niepełnosprawność – Społeczeństwo 3 (25): 87-106.
Google Scholar
Grzyb, Barbara. 2013. Uwarunkowania związane z przenoszeniem uczniów niepełnosprawnych ze szkół integracyjnych do specjalnych. Kraków: Impuls.
Google Scholar
Grzybowska, Danuta. 2014. „Nauka czytania w procesie rozwoju dziecka z zespołem Downa.” In Wspomaganie rozwoju dzieci z zespołem Downa – teoria i praktyka, edited by Bogusława Kaczmarek, 183-191. Kraków: Impuls.
Google Scholar
Jankowska, Karina. 2019. „Dziecko z zespołem Downa w przedszkolu. Jak przedszkole może wspierać rozwój dziecka.” In Przedszkole w sytuacji trudnej. Zdążyć z pomocą, edited by Beata Szurowska, 291-308. Warszawa: Difin.
Google Scholar
Jędrzejowska, Agnieszka. 2015. „Przyjaciele dla naszych dzieci – rola rodziców w organizacji procesu wspomagania rozwoju dzieci z zespołem Downa.” Wychowanie w Rodzinie 1: 335-344.
Google Scholar
Jędrzejowska, Agnieszka. 2017. Wspomaganie rozwoju społecznego dziecka z zespołem Downa w przedszkolnej grupie rówieśniczej. Wrocław: Oficyna Wydawnicza ATUT.
Google Scholar
Jędrzejowska, Agnieszka. 2022. „Kształtowanie się poczucia własnej wartości u dzieci z trudnościami rozwojowymi.” Wychowanie w Rodzinie 3: 103-116.
Google Scholar
Krause, Amadeusz. 2009. „Teoretyczne i empiryczne problemy pedagogiki specjalnej: zarys obszarów badawczych.” Niepełnosprawność 1: 9-24.
Google Scholar
Kruk-Lasocka, Joanna. 2017. „Dziecko z zespołem Downa w szkole ogólnodostępnej.” Lubelski Rocznik Pedagogiczny 2: 131-148.
Google Scholar
Kuśnierz, Małgorzata and Zdzisława Orłowska-Popek. 2019. „Wczesna stymulacja dzieci z zespołem Downa – budowanie dróg nerwowych podczas ćwiczenia wszystkich funkcji poznawczych.” Logopedia 48 (2): 347-360.
Google Scholar
Lipińska-Lokś, Jolanta. 2014. „Wybrane aspekty komunikowania w klasie integracyjnej.” In Dzieci o specjalnych potrzebach komunikacyjnych. Diagnoza – edukacja – terapia, edited by Barbara Winczura, 237-250. Kraków: Impuls.
Google Scholar
Łoś, Anna and Joanna Wrońska. 2014. „Wspomaganie rozwoju dziecka z zespołem Downa.” In Wspieranie rozwoju małego dziecka, edited by Joanna Skibska, 201-218. Bielsko-Biała: Wydawnictwo Naukowe ATH, Kraków: Wydawnictwo LIBRON-Filip Lohner.
Google Scholar
Maciąg, Jolanta. 2022. „Rozwijanie potencjału uczenia się dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.” Niepełnosprawność i Rehabilitacja 3: 59-67.
Google Scholar
Minczakiewicz, Ewa. 2001. Jak pomóc w rozwoju dziecka z zespołem Downa: poradnik dla rodziców i wychowawców. Kraków: Wydawnictwo Naukowe AP.
Google Scholar
Mudło-Głagolska, Karolina. 2021. „Postawy nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej wobec inkluzji edukacyjnej a dostosowanie społeczne uczniów z niepełnosprawnością.” Szkoła Specjalna 2: 255-268.
Google Scholar
Popowska, Krystyna. 2020. „Potencjał intelektualny uczniów z zespołem Downa i orzeczoną niepełnosprawnością intelektualną w opinii ich rodziców.” Kultura – Społeczeństwo – Edukacja 2(18): 383-396.
Google Scholar
Rożnowska, Krystyna. 2007. Dziecko z zespołem Downa. Jaka to musi być miłość. Warszawa: PZWL.
Google Scholar
Sadowska, Ludwika et al. 2009. „Diagnostyka i terapia dzieci z zespołem Downa w świetle badań własnych i przeglądu literatury przedmiotu.” Przegląd Medyczny Uniwersytetu Rzeszowskiego 1: 8-30.
Google Scholar
Sadowska, Ludwika, Monika Mysłek-Prucnal and Agata Gruna-Ożarowska. 2014. „Medyczne podstawy zaburzeń struktury i funkcji u dzieci z zespołem Downa.” In Wspomaganie rozwoju dzieci z zespołem Downa – teoria i praktyka, edited by Beata Kaczmarek, 37-62. Kraków: Impuls.
Google Scholar
Skałbania, Barbara and Andrzej Gretkowski. 2015. „Terapia pedagogiczna w ujęciu teoretycznym i praktycznym.” Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze 4: 10-17.
Google Scholar
Skrzetuska, Ewa. 2020. „Zajęcia rewalidacyjne dla dzieci z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim uczących się w integracji.” In Osoba z upośledzeniem umysłowym w realiach współczesnego świata. In memoriam Doktor Grażyna Tkaczyk, edited by Maria Chodkowska and Danuta Osik-Chudowolska, 209-215. Kraków: Impuls.
Google Scholar
Sobolewska, Anna. 2002. Cela. Warszawa: Wydawnictwo WAB.
Google Scholar
Sokołowska, Barbara and Jolanta Kociubińska. 2022. „Chosen functioning aspects of Down syndrome child’s family. Individual research-based analysis.” Rozprawy Społeczne 16: 175-189.
Google Scholar
Uyanik, Mine and Kayihan Hulya. 2010) Down syndrome: Sensory integration, vestibular stimulation and neurodevelopmental therapy approaches for children. Accessed on: 24.03.2024. https://www.researchgate.net/publication/236623590_Mine_Uyanik_Hulya_Kayihan_Down_Syndrome_Sensory_Integration_Vestibular_Stimulation_and_Neurodevelopmental_Therapy_Approaches_for_Children_International_Encyclopedia_of_Rehabilitation_Copyright_C_2010_#fullTextFileContent.
Google Scholar
Wlaźnik, Justyna. 2019. „Spotkanie z Innym – obraz osób z zespołem Downa w polskiej literaturze dziecięcej i młodzieżowej.” Niepełnosprawność – Zagadnienia, Problemy, Rozwiązania 2: 38-66.
Google Scholar
Wolska-Długosz, Małgorzata. 2007. „Terapia pedagogiczna.” In Encyklopedia pedagogiczna XXI wieku, vol. 6, edited by Tadeusz Pilch. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie „Żak”.
Google Scholar
Zasępa, Ewa. 2003a. Rozwój intelektualny dzieci z zespołem Downa. Warszawa: APS.
Google Scholar
Zasępa, Ewa. 2003b. „Zaburzenia zachowania u dzieci z zespołem Downa.” In Człowiek z niepełnosprawnością intelektualną. Wybrane problemy osobowości, rodzin i edukacji osób z niepełnosprawnością intelektualną, edited by Zdzisława Janiszewska-Nieścioruk, vol. 1, 39-46. Kraków: Impuls.
Google Scholar
Zasępa, Ewa. 2012. Psychospołeczne funkcjonowanie osób z zespołem Downa. Kraków: Impuls.
Google Scholar
Żyta, Agnieszka. 2011. Życie z zespołem Downa. Narracje biograficzne rodziców, rodzeństwa i dorosłych z zespołem Downa. Kraków: Impuls.
Google Scholar
Żyta, Agnieszka. 2016. „Osoby z zespołem Downa.” In Rehabilitacja i edukacja osób z niepełnosprawnością wielozakresową, edited by Katarzyna Ćwirynkało and Czesław Kosakowski, 268-288. Toruń: Wydawnictwo Adam Marszałek.
Google Scholar
Żyta, Agnieszka and Katarzyna Ćwirynkało. 2014. „Dlaczego edukacja włączająca nie zawsze jest najlepszym rozwiązaniem? Doświadczenia i plany edukacyjne wobec dzieci z zespołem Downa w relacjach matek?” Szkoła Specjalna 3: 186-201.
Google Scholar