Data publikacji : 2016-11-12

EDUKACJA MIĘDZYPOKOLENIOWA WOBEC WYZWAŃ WSPÓŁCZESNOŚCI

Marlena Kilian



Dział: Dział tematyczny

Abstrakt

W niniejszym artykule podjęto próbę pojęciowego określenia międzypokoleniowej edukacji stanowiącej nieodłączną część międzypokoleniowej praktyki, która jest odpowiedzią na zjawisko międzypokoleniowej segregacji nasilającej się wskutek postępującego procesu starzenia się społeczeństwa oraz towarzyszących temu zmian ogólnospołecznych i kulturowych. Celem edukacji międzypokoleniowej jest zawiązanie na drodze formalnych i intencjonalnych działań łączności między generacjami, najczęściej skrajnymi, z intencją czerpania obustronnych korzyści i wzajemnego ubogacania się, a w szerszym znaczeniu – wzmacniania rodzin i całych społeczności. Międzypokoleniowe uczenie się to w praktyce zjawisko stosunkowo młode, podobnie jak w nauce, w której dopiero tworzone są jej podwaliny teoretyczne i empiryczne. W niniejszym tekście zaprezentowano wciąż nowatorskie na gruncie polskim zagadnienie międzypokoleniowej edukacji w perspektywie koncepcyjnego dorobku praktyki międzypokoleniowej.

Szczegóły
Bibliografia
Autorzy

Pobierz pliki

PDF

Wskaźniki altmetryczne


Licencja

Test


Wydawnictwo Naukowe UKSW
ul. Dewajtis 5, domek nr 2
01-815 Warszawa
email: wydawnictwo@uksw.edu.pl
tel. +48 22 561 89 23 (wew. 323)
O platformie:
Copyright 2019 by UKSW
OJS Support and Customization by LIBCOM
Platform & workfow by OJS/PKP
O systemie